Ефективно захистити права споживачів житлово-комунальних послуг, посилити контроль за підприємствами-надавачами цих послуг – такі завдання були поставлені керівникам територіальних управлінь під час останньої онлайн-наради під головуванням Голови Держпродспоживслужби Владислави Магалецької, за результатами аналізу проведених службою заходів державного нагляду стосовно дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів).
Сьогодні гостро постає питання отримання якісних та у повному обсязі житлово-комунальних послуг і у запорізьких споживачів–оскільки постійно змінюється плата за ці послуги. З метою ефективного захисту прав споживачів та запобігання порушень з боку виконавців таких послуг, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області здійснюються відповідні заходи контролю. Так, у минулому році, за результатами здійснення перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих тарифів на комунальні послуги, фахівцями Держпродспоживслужби виявлені порушення майже на кожному об’єкті нагляду. За результатами перевірок підприємствами повернуто споживачам 338, 8 тис. грн., зменшено необґрунтоване фінансування з бюджету на суму 263,3 тис. грн., попереджено обрахування споживачів у розрахунку на рік на суму 406,7 тис. грн.
У січні 2021 року здійснено 2 планові перевірки підприємств комунальної галузі, під час яких було встановлено, що суб’єктами господарювання порушено вимоги законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих тарифів на централізоване водопостачання і тарифів на послугу з поводження з побутовими відходами (вивезення твердих побутових відходів). За результатами здійснених перевірок відповідно до вимог законодавства підприємства зобов’язано повернути споживачам 70,9 тис.грн., обрахування споживачів попереджено у розрахунку на рік на суму 35,4 тис. грн.
Окрім того, останнім часом до Головного управління Держпродспоживслужби почастішали звернення від споживачів щодо незадоволення отриманими житлово-комунальними послугами.
Лише з початку року надійшло 29 таких звернень, що становить 25,7 відсотків від загальної кількості.
Здебільшого споживачі звертаються щодо порушень законодавства керуючими компаніями, якими, зокрема: не виконуються вимоги договорів про надання послуг з управління багатоквартирними будинками, при цьому споживачам виставляються рахунки за послуги, які фактично не надавались.
За результатами об’єктивного розгляду заяв, перевірки викладених в них фактів, суб’єктам господарювання надані приписи щодо усунення виявлених недоліків, застосовані адміністративно-господарські санкції. Крім того, компаніями-надавачами послуг були повернуті зайво нараховані кошти шляхом здійснення перерахунків по особових рахунках споживачів на суму 4,8 тис.грн.- у січні поточного року, у 2020 році–на 152,0 тис.грн.
На сьогоднішній день більшість підприємств, які надають житлово-комунальні послуги, усунули виявлені порушення вимог законодавства.