Головне управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області отримало звернення від жителя м. Кропивницький з проханням допомогти повернути кошти за придбаний товар неналежної якості. Чоловік придбав в одному з магазинів міста набір ножів вартістю 2 299 грн, однак ті виявилися неякісними. У магазині повертати кошти споживачеві відмовилися, посилаючись на те, що дізнаватимуться у виробника, як їм діяти в цій ситуації.
Водночас безпосередню відповідальність перед споживачем за якість проданого товару несе продавець цього товару. Тож, у ході розгляду справи фахівцями управління захисту споживачів Держпродспоживслужби суб’єкт господарювання повернув чоловікові повну вартість набору.
Звертаємо увагу споживачів та підприємців: статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач в порядку та у строки, встановлені законодавством, має право вимагати пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків в розумний строк або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару на такий же товар або аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).
Обов’язковою умовою повернення товару є наявність розрахункового документу (чек, квитанція тощо), виданого споживачеві разом з проданим товаром.