За 2020 рік фахівці Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області здійснили 22 перевірки, зафіксували 14 порушень щодо ненадання достовірної інформації про продукцію державною мовою. До порушників застосовані штрафні санкції на загальну суму 2380 грн.
Нагадуємо, що з 16 січня 2021 року набирає чинності ст. 30 Закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. У ній записано, що мовою обслуговування споживачів в Україні тепер є лише українська.
Відтепер підприємства та організації усіх форм власності, навіть фізичні особи-підприємці повинні обслуговувати своїх покупців і клієнтів державною мовою. Тобто звертатися до них українською і відповідати українською. Перейти на іншу мову можна, лише якщо клієнт про це попросить і якщо ця інша мова виявиться “прийнятною для сторін”.
Це стосується супермаркетів, інтернет-магазинів, кав’ярень, банків, АЗС, аптек тощо.
Виробників та продавців в Україні зобов’язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.