Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області попереджає щодо впливу реклами на дитину
опубліковано 21 квітня 2021 року о 16:17

Сучасний світ не можливо уявити без реклами. Діти із захопленням дивляться ролики під час рекламних пауз. Адже, яскраві сюжети привертають увагу, мелодії прості та легко запам’ятовуються, звук рекламного ролику стає більш гучним.

Залежно від змісту та якості поданого матеріалу, реклама впливає на дітей як позитивно та і негативно.

Прикладами позитивного впливу є:

 - якщо ролик містити інформацію про інновації та передові технології. У такій рекламі дитина дізнається про нові розробки;

- реклама може містити попередження (наприклад, про шкоду алкоголю, куріння тощо). Це допомагає дітям усвідомити небезпеку певних явищ і уникати їх у майбутньому;

- реклама продуктів гігієни формує в дитини низку корисних звичок;

- реклама натуральних продуктів сприяє  розвитку навичок здорового харчування;

- реклама, що демонструє, як діти допомагають батькам удома, дбайливо ставляться до природи тощо, заохочує дитину чинити так само;

Безперечно, якісна реклама має низку важливих переваг. Проте, завжди існує ймовірність негативного впливу рекламних роликів на поведінку та свідомість дитини.

Наприклад:

- у дитини зазвичай є кишенькові гроші, які вона обов’язково витратить під впливом реклами;

- діти змушують батьків купувати те, що вони бачили в рекламі;

- реклама з самого дитинства виховує в дітях споживачів, людей, що будуть купувати товари у майбутньому.

Тому, на захисті вразливої та ще несформованої психіки наших дітей стоїть закон. Статтею 20 («Реклама і діти») Закону України «Про рекламу» визначені певні вимоги до рекламних сюжетів.

Забороняється реклама:

• з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми;

• з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, педагогів та довіру до них дітей;

• з розміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;

• з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв.

До того ж, реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдавати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров’я і життя ситуацій.

Також, у Законі України «Про рекламу» сказано, що реклама не повинна завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності.

Реклама не повинна вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім’єю без урахування можливостей її бюджету.

Реклама не повинна створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми.

Зі свого боку батьки мають пояснювати дітям, що таке реклама і з якою метою її демонструють.

Слід зауважити, що основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Реклама повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди.

У разі виявлення реклами з ознаками порушення Закону України «Про рекламу», ви можете звернутися  в  Консультаційний  центр Головного Управління Держпродспоживслужби в Полтавській області за поштовою адресою вул. Воскресенський узвіз,7 м. Полтава індекс 36000 або за електронною адресою consult@polvet.gov.ua та за тел. 0532-54-57-59.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux