Останнім часом почастішали звернення громадян до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області з питань дотримання суб’єктами господарювання санітарних норм та правил при здійсненні господарської діяльності. Так, в поточному році опрацьовано 213 звернень (скарг) фізичних осіб у сфері санітарного законодавства, що на 57 більше, ніж за весь минулий рік. Усі звернення розглянуті своєчасно, заявникам надані вичерпні обґрунтовані відповіді. У більшості випадків перевірка фактів викладених в них, здійснювалася комісійно, з органами влади та органами місцевого самоврядування, відповідними службами та відомствами.
У період карантину неодноразово надходили скарги щодо недотримання протиепідемічних вимог в закладах торгівлі та громадського харчування, в готелях, салонах краси, громадському транспорті і тд. Так, протягом двох останніх місяців фахівці здійснили 23 перевірки суб’єктів господарювання за зверненнями громадян. Здебільшого споживачі скаржилися щодо відсутності на вході до закладу місць обробки рук спиртовмісними антисептиками, невиконання тимчасового маркування для перебування в черзі клієнтів з дотриманням дистанції. Крім того, клієнтам надавалися паперові меню, працівники, які видавали замовлення та здійснювали розрахунки не були одягнені в медичні маски та рукавички, в санвузлах для відвідувачів були відсутні рідке мило та паперові рушники.
Порушення були виявлені практично на всіх перевірених об’єктах. Для усунення виявлених недоліків видано 21 припис та пропозиції, оформлено 12 протоколів, 6 повідомлень до органів місцевої влади та 2 повідомлення до правоохоронних органів.
Розглядалися 2 скарги від громадян, яких адміністрація продовольчих крамниць не допустила без респіраторів або захисних масок до торговельного залу. Заявникам було надано роз’яснення щодо необхідності кожним громадянином дотримуватися протиепідемічних вимог в період карантину.
Нагадуємо, що єдиним заходом профілактики розповсюдження захворювання COVID-19 є дотримання маскового режиму, соціальної дистанції та гігієни рук.