Заступник Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Захарін взяв участь Форумі Косумерської Асамблеї «Споживач – держава – бізнес: відповідальна та ефективна взаємодія», який відбувся на майданчиках Державного торговельно-економічного університету з нагоди Всесвітнього дня прав споживачів.
У Форумі взяли участь провідні вчені, науково-педагогічні працівники, керівники громадських організацій у сфері захисту прав споживачів, представники відповідних органів державної влади.
Сергій Захарін від імені керівництва Держпродспоживслужби привітав учасників Форуму та наголосив, що робота у сфері захисту прав споживачів залишається важливим елементом гарантування дотримання прав та захисту інтересів людини. Не дивлячись на правовий режим воєнного стану, Держпродспоживслужба та її територіальні органи в межах чинного законодавства здійснюють всі можливі заходи, спрямовані на організацію ефективного захисту прав споживачів.
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів приділяє значну увагу інформуванню споживачів про їхні права. Так, минулого року започатковано функціонування інформаційного каналу «Захист прав споживачів», який підтримується Держпродспоживслужбою. Приєднатися до каналу можуть всі бажаючі за посиланням.
Нещодавно у Держпродспоживслужбі було проведено моніторинговий візит з питань додержання в умовах воєнного стану прав громадян як споживачів. Відповідне доручення підписав Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Дмитро Лубинець. Особливу увагу учасники моніторингового візиту приділили аналізу організації роботи із зверненнями громадян. В цілому робота Держпродспоживслужби та територіальних органів щодо організації захисту прав споживачів отримала позитивну оцінку.
Перший проректор з науково-педагогічної роботи Державного торговельно-економічного університету доктор технічних наук, професор Наталія Притульська наголосила на важливості захисту прав споживачів у аспекті євроінтеграційного процесу України, охарактеризувала найбільш актуальні на сьогоднішній день тенденції споживчої проблематики країни в умовах війни. Виділено найбільш актуальні проблеми для обговорення: реалії розвитку споживчого ринку в умовах воєнного стану, диджиталізація, споживач і штучний інтелект.
«Захист прав споживачів є одним із ключових напрямів роботи Держпродспоживслужби та її територіальних органів. Ми приділяємо значну увагу ефективному застосуванню цифрових технологій у сфері захисту прав споживачів. Вже зараз більшість скарг у сфері захисту прав споживачів надходить до нас в електронній формі, обробляються і розглядаються із використанням безпаперових технологій. Окрім того, не припиняється наша просвітницька робота, і одним із факторів її успішності є креативне застосування сучасних цифрових інструментів. Телеграм-канал «Захист прав споживачів» дозволить з максимальною оперативністю інформувати споживачів про актуальні події, а також підвищити загальну обізнаність у цій сфері. Хочу також додати, що ми підтримуємо партнерські відносини з Державним торговельно-економічним університетом, який є визнаним флагманом з підготовки фахівців для сфер захисту прав споживачів, підприємництва і торгівлі, організації побутового обслуговування, громадського харчування та багатьох інших. Випускники на високому рівні знають законодавство у сфері захисту прав споживачів, вміють застосовувати необхідні практичні інструменти, володіють методиками високої культури обслуговування. Студенти мають можливості вивчати кращі технологічні рішення, а також закріплювати отримані знання та навички під час практичних занять у численних лабораторіях», – зазначив Сергій Захарін.