Держпродспоживслужба забезпечує розгляд звернень громадян та запитів на публічну інформацію із застосуванням сервісів цифрової демократії

опубліковано 20 жовтня 2025 року о 17:06

Заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Сергій Захарін провів нараду-семінар з актуальних питань організації розгляду звернень громадян (у тому числі пропозицій, скарг, запитів на публічну інформацію тощо).

Сергій Захарін зазначив, що на виконання доручення Голови Держпродспоживслужби Сергія Ткачука вживаються ефективні заходи, спрямовані на виконання законодавства про звернення громадян та доступу до публічної інформації. Своєчасно та належним чином опрацьовуються всі звернення (у тому числі пропозиції, скарги, запити). Здійснюється робота з розвитку функціоналу програмних продуктів, що дозволяє громадянам складати та направляти звернення в електронній формі. Підтримуються в актуальному працездатному стані наявні сервіси електронної демократії (у тому числі форми подання звернень через офіційні сайти Держпродспоживслужби та її територіальних органів).

Під час заходу було ретельно розглянуто різні способи доступу до публічної інформації із використанням сучасних цифрових інструментів, що розглядається як важливий аспект побудови електронної демократії, а також надано докладні роз’яснення про ефективні шляхи виконання законодавства з питань розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації.

Також проаналізовано ключові тенденції, що спостерігаються у сфері розгляду звернень громадян. Протягом січня-вересня 2025 року до центрального апарату Держпродспоживслужби надійшло 7324 звернення, у тому числі: електронною поштою – 2935 звернень, з використанням форм, розміщених на сайтах – 1903 звернень. Найбільше звернень громадян стосується сфери захисту прав споживачів. Водночас окремі громадяни надсилають величезну кількість звернень однакового змісту, не звертаючи увагу на вже надані відповіді. Існують випадки, коли громадяни свідомо направляють певне звернення одночасно до багатьох органів влади, але вирішення порушених питань знаходиться поза межею компетенції цих органів.

Сергій Захарін підкреслив, що органи державної влади, у тому числі і Держпродспоживслужба, вживають заходи, спрямовані на розбудову безбар’єрного суспільства. Одним із елементів цієї роботи є забезпечення так званої інформаційної безбар’єрності, яка передбачає усунення штучних бар’єрів (умов та обмежень), що заважають людині гідно реалізувати свої природні інформаційні інтереси і запити.

«Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та її територіальні органи приділяють велику увагу питанням провадження різноманітних цифрових технологій, у тому числі при опрацюванні звернень громадян. Організацію якісної роботи з розгляду звернень громадян та забезпечення доступу до публічної інформації слід розглядати як важливу складову побудови в Україні соціально справедливого суспільства. Результати поточного моніторингу засвідчують повну працездатність наявних сервісів цифрової демократії, які використовуються в системі Держпродспоживслужби. Водночас ми маємо вивчати «кращі практики» організації роботи із розгляду звернень громадян, які імплементуються іншими органами влади. Це питання є актуальним в контексті забезпечення інформаційної безбар’єрності. В той же час, на жаль, спостерігаються випадки так званого «правового булінгу», коли окремі громадяни надсилають величезну кількість звернень однакового змісту, не звертаючи увагу на вже надані відповіді. Існують випадки, коли громадяни свідомо направляють певне звернення до багатьох органів влади, але вирішення порушених питань знаходиться поза межею компетенції цих органів», – зазначив Сергій Захарін.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux