Відбулося розширене засідання Експертної ради з комунікацій безбар’єрності при Міністерстві культури та інформаційної політики, у якому взяли участь представники Офісу Президента України, зацікавлені органи виконавчої влади, керівники громадських організацій, міжнародні експерти та науковці. У засіданні також взяв участь заступник Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Захарін.
У вступному слові т. в. о. Міністра культури та інформаційної політики Ростислав Карандєєв нагадав про актуальність комунікаційного забезпечення державної політики у сфері безбар’єрності і заявив про готовність органів державної влади спільно з партнерами організувати виконання необхідних кроків.
Радник-уповноважений Президента України з питань безбар’єрності Тетяна Ломакіна повідомила, що членами Експертної ради із залученням фахівців різних організацій підготовлено проєкт Комунікаційної стратегії для підтримки реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Текст проєкту грунтується на вимогах чинного законодавства України, при цьому враховано кращий міжнародний досвід у сфері побудови інклюзивного суспільства та реалізації політики безбар’єрності.
Під час робочих дискусій Сергій Захарін наголосив, що безбар’єрне середовище передбачає вжиття різноманітних заходів, у тому числі на рівні сумлінного бізнесу, який націлений на задоволення потреб населення. Йдеться про побудову механізму, що передбачає стійке продукування інклюзивних продуктів (товарів, робіт, послуг комерційного або некомерційного призначення). Але слід врахувати, що поняття безбар’єрності має багато складових (включає фізичну, інформаційну, цифрову, громадянську, освітню, економічну безбар’єрність).
«Принципи безбар’єрності мають бути впроваджені, зокрема, у магазинах, аптеках, закладах громадського харчування, будинках побуту, готелях тощо. І йдеться не лише про встановлення якогось обладнання, хоча ця ділянка роботи дуже важлива. Йдеться про формування чіткого розуміння цінності соціального простору, який є вільним від бар’єрів. В цьому роль комунікацій є провідною. Відтак, Державна служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів має бути готова в межах своєї компетенції до опрацювання відповідних документів, а також долучитися до комунікаційних заходів. Виходимо з того, що ця робота є актуальна і в контексті реалізації наших євроінтеграційних устремлінь, і в контексті розбудови соціально справедливого суспільства», - зазначив Сергій Захарін.