З 11 липня 2023 року, відповідно до ухваленого антитютюнового Закону № 1978-IX, набула чинності заборона реклами електронних пристроїв для куріння (як електронних сигарет, так і пристроїв для нагрівання тютюну) та продажу ароматизованих сигарет та рідин до електронних сигарет. Про основні зміни в законодавстві розповіла журналістам Чеline Валентина Ігнатенко – головний спеціаліст сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Чернігівській області.
Фахівчиня зазначила, що відповідним Законом забороняється виробництво (крім виробництва для експорту), оптова і роздрібна торгівля та імпорт для реалізації на території України:
Валентина Ігнатенко зауважила, що низка нововведень уже набула чинності, при цьому в законодавстві прописаний термін, протягом якого можна реалізовувати товар, який був виготовлений до цієї дати (11 липня 2023 р.) і вже є у реалізації. Він реалізується до кінця його терміну придатності, але не довше ніж 12 місяців. Також наголосила на тому, що порушення закону щодо продажу тютюнових виробів передбачає накладання штрафу у розмірі 20 тисяч гривень. За повторне порушення буде 50 тисяч гривень. За порушення вимог статей 16.1 та 16.2, де ці зміни й ввели, передбачений штраф розміром 30 тисяч гривень і за повторний – 50 тисяч гривень. Якщо покупцеві до 18 років буде проданий цей товар, штрафна санкція становитиме перший раз 1020 гривень, повторно – 10 200 гривень на продавця або точку, де не виконується це розпорядження.
Працівники Держпродспоживслужби під час позапланових перевірок здійснюватимуть контроль за дотриманням правил «антитютюнового законодавства».
Детальніше у відеоматеріалі: