Заборона реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів діє ще з 2012 року, а відтепер до цього списку додалися пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та електронні сигарети, заправні контейнери та рідини, що використовуються в електронних сигаретах – про це обговорили учасники під час брифінгу громадської організації «Життя», до якого долучились і фахівці Держпродспоживслужби.
З 11 липня 2023 року розповсюдження інформації про такі пристрої буде вкрай обмежене. Також протягом року з полиць наших магазинів зникнуть сигарети та рідини до електронних сигарет зі смако-ароматичними добавками.
«Держпродспоживслужба визначена органом, який забезпечує реалізацію нагляду (контролю) за дотриманням законодавства щодо захисту населення від шкоди тютюну. В межах своїх компетенції та обов’язків фахівці Держпродспоживслужби слідкують за виконанням нових норм. Закон визначає, що порушення вимог статей 16, 16-1, 16-2 передбачає штраф у розмірі 30 тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу. За невиконання статей 10, 10-1 (щодо вимогам до вмісту тютюнових виробів та електронних сигарет) — штраф складатиме 20 тисяч гривень. У разі повторного порушення протягом року — 50 тисяч гривень», — зазначив Юрій Сахно, головний спеціаліст відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Держпродспоживслужби.
Учасники заходу також обговорили важливість набрання чинності Закону 1978-ІХ як частини імплементації Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну, «антитютюнової» Директиви 2014/40/ЄС, а також, опосередковано, Директиви «аудіовізуальних медіапослуг» 2010/13/ЄС.
Нагадаємо, імплементація згаданих Директив є зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС.