На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області надійшла скарга від громадянки м. Сум про те, що в одному з магазинів міста діти придбали солодощі виробництва КНР, карамель «Гамбургер світлячок» та льодяник «Lumik Mix» на паличках, які привабливо, яскравим кольором світилися. Після того як діти вжили ці солодощі, вони розкрили паличку на якій трималась ця цукерка, та рідина, що знаходилась в середині палички, потрапила на обличчя доньки заявниці, що викликало опіки. Мама дитини звернулась в лікарню де було встановлено діагноз: хімічні опіки І та ІІ ступеня 2% про що зазначено у виписці із медичної карти стаціонарного хворого.
Також було з’ясовано, що на маркуванні даних цукерок відсутня інформація, яка попереджає про можливі небезпеки, а зазначено лише: «окрім: вік до 3-ох років» та «Виробник КНР».
В даному випадку оператор ринку провів позапланове засідання групи НАССР на якому було встановлено постачальника та оцінено ризики, пов’язані з реалізацією таких солодощів, в ході засідання робочої групи було:
З боку головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області було повідомлено операторів ринку про можливу небезпеку, пов’язану з обігом солодощів та подані матеріали для отримання розпорядження з боку Кабінету Міністрів України для здійснення позапланового заходу державного контролю.
Шановні споживачі, звертайте увагу на інформацію яка нанесена на пакуванні та ні в якому разі не купуйте товар, а особливо харчові продукти на яких відсутня відповідна інформація на українській мові. В тому числі про повний склад продуктів із зазначенням інгредієнтів, про особливі умови використання (за потреби), інструкцію з використання – у разі якщо відсутність таких інструкцій ускладнює належне використання харчового продукту та найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про харчовий продукт, а для імпортованих харчових продуктів – найменування та місцезнаходження імпортера!
Шановні оператори ринку! Звертаємось до Вас та наголошуємо про те, що заборонено здійснювати виробництво та обіг неправильно маркованих харчових продуктів. З урахуванням вимог закону, реалізатор харчових продуктів, у межах своєї діяльності зобов’язані перевіряти дотримання вимог законодавства щодо надання інформації про харчові продукти, дія якого поширюється на їхню діяльність. При цьому порушення встановлених законодавством вимог до надання інформації для споживачів щодо харчових продуктів, надання неточної, недостовірної та незрозумілої для споживачів інформації про харчовий продукт тягнуть за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат (100500 грн), на фізичних осіб-підприємців – у розмірі десяти мінімальних заробітних плат (67000 грн).
Реалізація харчових продуктів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров’я людини, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі тридцяти мінімальних заробітних плат (201000 грн), на фізичних осіб-підприємців – у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат (134000 грн).
Реалізація харчових продуктів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це не створює загрози для життя та/або здоров’я людини, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі п’яти мінімальних заробітних плат (33500 грн), на фізичних осіб-підприємців – у розмірі трьох мінімальних заробітних плат (20100 грн).
Шановні споживачі та оператори ринку, в цей нелегкий час ми дякуємо нашим захисникам та кожен із нас повинен робити все для загальної перемоги. В тому числі, як з боку надходження коштів до бюджету у вигляді податків, так і турбуватися один про одного, а також і стосовно обігу безпечних харчових продуктів. Споживач не повинен платити кошти за товар, який завдає йому шкоди.
Оператори ринку повинні надавати споживачам інформацію про харчові продукти з метою забезпечення високого рівня захисту здоров’я громадян і задоволення їхніх соціальних та економічних інтересів!
Оператори ринку харчових продуктів у межах своєї діяльності повинні надавати інформацію, що супроводжує харчовий продукт, таким чином, що не вводить в оману кінцевого споживача або в інший спосіб знижувати рівень захисту споживача чи погіршити можливість здійснення кінцевим споживачем свідомого вибору.