Делегація Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на чолі із заступником Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергієм Захаріним взяла участь у церемонії відкриття Міжнародної виставки органічних продуктів «BIOFACH 2025» (місто Нюрнберг, Німеччина).
BIOFACH — щорічна міжнародна та найбільша виставка у Європі, що охоплює сферу органічних харчових продуктів, напоїв і непродовольчих товарів.
На виставці працює Національний павільйон України, в роботі якого беруть участь 24 провідних українських виробників органічної продукції, що представили на розсуд вимогливої публіки та міжнародних експертів власні колекції та технологічні рішення. Загальна площа експозиції – понад 180 квадратних метрів.
Серед української органічної продукції представлені: ягоди, фрукти, молочні продукти, горіхи, мед і продукти бджільництва, шоколад, крупи, бобові, соки та джеми, фруктові булочки, пастила, чіпси, овочеві та фруктові порошки, дитяче харчування, снеки та сніданки, лікарські трави, олії, макуха та інше.
Під час церемонії відкриття Національного павільйону України Сергій Захарін передав вітання від Голови Держпродспоживслужби Сергія Ткачука та повідомив, що в Україні створено цивілізоване правове поле для розвитку сфери органічного сільського господарства та органічного виробництва. Наразі в Україні працює 480 операторів, що здійснюють виробництво продукції відповідно до вимог законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції. Спостерігається зміцнення позиції України як країни-експортера органічної продукції (показово, що біля 90% органічної продукції, яка виробляється в Україні, експортується до країн Європейського Союзу).
Держпродспоживслужба забезпечує належний державний контроль окремих показників якості органічної продукції (зокрема, задля своєчасного виявлення порушень маркування, з урахуванням вимог, що встановлені законодавством у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції).
«Як правило, під час купівлі товарів споживачі звертають увагу на слово «органічний». Все більше людей прагнуть до споживання натуральних харчових продуктів, при виробництві яких не застосовувалися хімічні добрива, пестициди, генетично-модифіковані організми або консерванти. Це світова тенденція. Завдання нашої служби – зробити так, аби на торгівельних поличках не було фальсифікату, а вся органічна продукція, представлена на ринку, відповідала своєму маркуванню. Ключові орієнтири роботи нашої делегації – вивчити кращий європейський досвід моніторингової роботи, опрацювання новел у законодавстві і стандартах ЄС з питань органічного виробництва, популяризація нашої продукції з метою успішного відкриття нових зовнішніх ринків», - наголосив Сергій Захарін.