Згідно статті 7 Закону України "Про захист прав споживачів", на сезонні товари, наприклад – взуття, гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Додатком №1 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172 встановлено перелік сезонних товарів, гарантійні терміни за якими обчислюються з початку відповідного сезону, наприклад - взуття:
Правилами роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затвердженими наказом від 19.04.2007 №104 Міністерства економіки України, визначено, що за ознаками сезонності взуття поділяється на:
Встановлено, що у гарантійні строки на сезонні товари не включається час іншого сезону (міжсезонний період).
Наприклад, якщо осінні напівчобітки були придбані 1 лютого (гарантійний строк, вказаний виробником, складає 30 днів), то претензії, у разі виявлення недоліків у взутті в період гарантійного строку, споживач має законне право пред’являти тільки з 15 березня.
А якщо осінні напівчобітки були придбані 1 травня (гарантійний строк, вказаний виробником, складає 30 днів), то претензії, у разі виявлення недоліків у взутті в період гарантійного строку, споживач має законне право пред’являти з 1 травня по 15 травня та з 15 листопада цього ж року до закінчення гарантійного строку.
Якщо зимові чоботи були куплені 1 серпня (гарантійний строк, вказаний виробником, складає 30 днів), це не означає, що гарантійний термін закінчиться 1 вересня. Гарантія на зимове взуття вступає в силу 15 листопада, з цієї дати і рахуються 30 гарантійних днів.
Також, слід пам’ятати, що згідно Закону при виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування взуття в ремонті!
Окрім того, продавець може розширити права споживача і задовольнити його вимоги щодо неякісного взуття в несезонний термін.