Про особливості гарантійного ремонту побутової техніки фахівці Головного управління в Кіровоградській області говорили на черговій зустрічі в «Школі досвідченого споживача»
опубліковано 04 жовтня 2021 року о 12:15

В рамках спільного проєкту Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області та ОУНБ ім. Д. Чижевського «Школа досвідченого споживача» пройшла інформаційна зустріч на тему: «Особливості гарантійного ремонту побутової техніки». Перед присутніми виступила начальниця відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області Лілія Буднікова.

«Дуже часто гарантійний ремонт перетворюється на справжній квест для покупця: замість фіскального чека виявляється накладна, під вивіскою відомої торгової компанії – ФОП, а сервісний центр пів року чекає на необхідну деталь, щоб відремонтувати Ваш товар. Тож, аби не стати заручником ситуації, необхідно чітко знати свої права при придбанні побутової техніки та необхідності виконання її гарантійного ремонту», - зазначила Лілія Буднікова та поінформувала про зміни в положенні Закону України «Про захист прав споживачів», відповідно до яких суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника. У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному вебсайті виробника в установленому ним порядку.

Водночас на прохання споживача реєстрація та оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюються продавцем під час продажу таких товарів. А на вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи в паперовому вигляді.

Доповідач також роз’яснила учасникам зустрічі наступні умови:

При виконанні гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на термін перебування товару на ремонті. Точка відліку – дата, коли споживач звернувся з вимогою про усунення недоліків до продавця.

Строк для усунення недоліків – 14 днів. Ви маєте право не погоджуватись на ремонт, строки якого перевищують встановлені законом 14 днів. Ще важливо розуміти: якщо строк ремонту затягується більше, ніж на 14 днів, це має сигналізувати, що в товарі виявлено істотний недолік.

У випадку, коли термін ремонту був перевищений, споживач має право на отримання неустойки за кожен день затримки в розмірі одного відсотка від вартості товару. Уважно читайте формулювання у квитанції, яку вам надає сервісний центр при оформленні на гарантійний ремонт. Ви маєте право не погоджуватись на ремонт, навіть якщо зазначено, що «термін ремонту може збільшуватися у разі відсутності необхідних запчастин».

Якщо після гарантійного ремонту з’явилися значні недоліки, споживач має право вимагати розірвання договору та повернення вартості товару, або заміни на такий самий чи аналогічний, який є у продавця. Але пам’ятайте, що відповідальність перед споживачем несе продавець товару, а не сервісний центр.

На строк виконання гарантійного ремонту споживач має право скористатися обмінним фондом та отримати у користування пристрій, аналогічний зламаному, але продавці часто забувають повідомити покупця про це.

Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство що задовольняє вимоги споживача) зобов’язані створити (мати) обмінний фонд товарів. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172, до товарів, з яких утворюється обмінний фонд, віднесено: телевізори, магнітоли, магнітофони, радіоприймачі, холодильники, морозильники, пральні машини, апарати телефонні, у тому числі мобільного зв’язку, персональні комп’ютери та комплектуючі частини до них, апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку, електрочайники, електрофени, електрокавоварки, мікрохвильові печі, кухонні машини, в’язальні машини, пилососи, електропраски, електроміксери, електросоковижималки.

Для оформлення товару на гарантійний ремонт не обов’язково зберігати упаковку товару. Вам не можуть відмовити у гарантійному ремонті за цією підставою. Для оформлення гарантійного ремонту достатньо мати розрахунковий документ та товар.

Додатково Лілія Буднікова наголосила на тому, що продавець або виконавець послуги зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми у відповідності до законів України «Про захист прав споживачів» та «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі чи надання послуги, повинен мати позначку про дату проведення розрахункової операції (день, місяць, рік), товар (назва, ціна, кількість, сума), інформацію про продавця чи виконавця (назва, код, адреса).

Учасники «заняття» у «Школі досвідченого споживача»взяли активну участь в обговоренні зазначених тем та висловили вдячність доповідачці за цікаву й необхідну кожному інформацію. Проглянути відеозапис тренінгу можна за цим посиланням.

Такі зустрічі в рамках проєкту проходять раз на місяць. Слідкуйте за анонсами та долучайтеся до обговорення актуальних тем.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux