Спеціалісти відділу контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області, які здійснюють контроль за дотриманням рекламного законодавства в Харківській області, від початку 2024 року встановили 68 випадків порушення норм Закону України «Про рекламу». Головним управлінням вжиті заходи для припинення порушень та застосовані штрафні санкцій до порушників законодавства на загальну суму 109 тис. грн.
За цей час розглянуто 94 звернення споживачів реклами, органів державної влади та місцевого самоврядування щодо порушення рекламодавцями законодавства про рекламу під час її розміщення.
Так, наприклад, до нас звернулася заявниця, яка розповіла, що рекламодавець розмістив рекламу продукції магазину в публікації через акаунт в одній із соціальних мереж у вигляді змонтованого відеосюжета, в якому використано особисті відеоматеріали заявниці із зображенням її та її малолітньої дитини. Відео взяті на сторінці заявниці в іншій соціальній мережі без її дозволу та згоди, що має ознаки порушення п. 9 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 №270/96-ВР зі змінами та доповненнями.
За допущене порушення рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області на рекламодавця накладено штраф у розмірі 1700 грн, який сплачено в добровільному порядку.
Захист інтересів споживачів реклами перебуває на постійному контролі працівників відділу контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю.
У разі виявлення порушень, з метою дотримання рекламодавцями, розповсюджувачами та виробниками реклами вимог Закону України «Про рекламу», просимо звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в своєму регіоні.
Нині реклама відіграє значну роль у суспільстві та бізнесі як один із каналів масової комунікації. Вона передає різноманітну інформацію, мета якої – досягнення порозуміння між продавцями та покупцями. Реклама не лише інформує про нові або покращені продукти, але й навчає їх використовувати, допомагає порівнювати товари та їх характеристики, що дозволяє споживачам приймати обґрунтовані рішення. Крім того, вона відображає модні тенденції та дизайн, сприяючи розвитку естетичних уявлень громадян.
Головними учасниками у сфері рекламної діяльності є рекламодавці, рекламні агентства, засоби масової інформації, посередницькі сервіси та споживачі. Кожен рекламодавець, замовляючи рекламу, має на меті збільшення обсягів продажу продукції, зміну споживчої поведінки відносно рекламованого товару та підвищення обізнаності про торгову марку, під якою вона представлена. Одночасно реклама має дотримуватися етичних стандартів, бути об’єктивною, інформативною та нейтральною.
Законодавство, що регулює рекламу, базується на меті уникнення негативного впливу інформації на споживача. Відповідно до цього, заборони, передбачені законодавством України «Про рекламу», Міжнародним кодексом реклами та Стандартом організацій України «Недискримінаційна реклама за ознакою статі», стосуються відносин між виробниками (продавцями) та споживачами, а не стосунків між суб’єктами господарювання.