Фахівці Держпродспоживслужби Закарпаття допомогли отримати неустойку споживачу, чиї права були порушені
опубліковано 04 лютого 2021 року о 12:15

До Головного управління Держпродспоживслужби у Закарпатській області надійшло звернення одного з  місцевих жителів, чиї права як споживача були порушені.  Річ у тім, що споживач придбав свого часу ігрову приставку, яка протягом гарантійного терміну вийшла з ладу. Тож споживач на законних підставах звернувся до суб’єкта господарювання з вимогою безоплатно усунути недоліки (здійснити гарантійний ремонт товару) і виплатити за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) неустойки в розмірі одного відсотка вартості товару. Однак його вимога так і залишилася незадоволеною.

На підставі  вказаного звернення фахівці Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби області провели позаплановий захід державного нагляду (контролю), за результатами якого споживачу була виплачена неустойка в розмірі 3590,6 грн.

Випадки, коли недавно придбана електропобутова техніка виходить з ладу, трапляються досить часто. 

Тож споживач повинен знати, які він має права щодо проведення гарантійного ремонту?

Якщо вийшов з ладу новий мобільний телефон, то найкраще звернутися з вимогою про безоплатне усунення недоліків (гарантійний ремонт) до магазину, де придбаний товар.

Якщо магазин з якихось причин зачинений, то споживач може звернутися до сервісного центру, який повинен бути  вказаний у гарантійному талоні. Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у споживача. Якщо претензію відмовляються прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення – у такому випадку споживач знатиме, хто і коли отримав його претензію.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги. Цей строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт вказаний термін ремонту 30 днів, споживач має право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.

Законом України «Про захист прав споживачів» встановлено відповідальність виконавця за несвоєчасне усунення недоліків. Так, згідно зі ст. 8 вказаного Закону, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.

На час ремонту споживач також має право вимагати в тимчасове користування товар аналогічної марки незалежно від моделі. Вимога подається у письмовій формі. Якщо цю вимогу проігнорували, споживачеві за це також  виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару за кожен день не видачі товару з підмінного фонду.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux