До Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області зі скаргою звернулася тернополянка, яка скаржилася на те, що придбала розкладний диван-ліжко, який має виробничий брак, а саме: з м’якої частини вилазять пружини. Такий дефект не дозволяє використовувати товар за прямим його призначенням, тобто на ньому не комфортно спати.
Фахівці Управління допомогли споживачу у написанні до суб’єкта господарювання письмової заяви із вимогами про проведення гарантійного ремонту, що передбачено статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів».
Так, відповідно до вищезазначеної статті Закону, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
Підприємець забрав диван за власний кошт, як передбачено законодавством, та провів гарантійний ремонт. Проте, через певний період, недолік проявився знову, нові пружини повилазили на тому ж місці.
Фахівці Управління захисту споживачів допомогли тернополянці скласти повторну заяву до суб’єкта господарювання із вимогою про визнання в товарі істотного недоліку.
Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором;
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Суб’єкт господарювання відправив диван до виробника для встановлення причини втрати якості, який в свою чергу підтвердив наявність в товарі істотного недоліку.
Таким чином, після втручання фахівців Управління захисту споживачів, підприємець повернув споживачу кошти сплачені за товар, а саме 22 000 грн.