Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області впродовж 2022 року розглянуто 604 письмових звернення громадян. Із загальної кількості –408 звернень надійшло засобами електронного зв’язку, у тому числі через державну установу «Урядовий контактний центр».
Найчастіше у своїх зверненнях громадяни порушували питання щодо недотримання вимог чинного законодавства у сфері захисту прав споживачів. Зокрема, споживачі скаржилися на відмову у видачі розрахункових документів; відсутність цінників на товар; невідповідність ціни на цінниках та на касі; відмову у розрахунках через термінал, неналежну якість житлово-комунальних послуг; придбання неякісного товару через інтернет; відмову у гарантійному ремонті техніки тощо. Таких звернень надійшло 374, що становить 62% від загальної кількості.
У звітному періоді, з початку впровадження воєнного стану, значно збільшилось скарг від громадян щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін на товари, що мають істотну соціальну значущість. З вказаного питання розглянуто 95 звернень (16% від загальної кількості).
Окрім того, розглянуто 59 звернень (9,7% від загальної кількості) з питань недотримання вимог санітарного законодавства, 47 звернень (7,8 %) щодо можливих порушень у сфері безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини та 29 звернень (4,8%) - з інших питань.
Слід зазначити, що у 2022 році, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 р. № 303, на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні» було припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду, крім здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах.
Однак, з метою профілактики та усунення порушень, спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби проводили роз’яснювальну роботу на об’єктах нагляду та розповсюджували пам’ятки для суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів; у сферах: безпечності харчових продуктів; санітарного законодавства; формування, встановлення та застосування державних регульованих цін на товари, що мають істотну соціальну значущість декларування тощо. За результатами роз’яснювальної роботи суб’єкти господарювання самостійно вживали заходи щодо усунення порушень.