З 2018 до жовтня 2020 року Держпродспоживслужба виявила 390 випадків розповсюдження реклами, яка порушує етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтує правилами пристойності та містить твердження, які дискримінують за статевою ознакою.
Про це йдеться у відповіді Держпродспоживслужби на запит народної депутатки Марини Бардіної, який стосувався змін до закону «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознаками статі.
За результатами розгляду справ 84 рекламні оголошення було зупинено. У 302 випадках автори реклами отримали штрафи. Загалом – на суму понад 3,5 млн грн, з яких 350 тисяч було сплачено добровільно, а решта штрафів стягується через суд.
У майбутньому таких порушників може стати більше, якщо Верховна Рада ухвалить зміни до закону «Про рекламу», зокрема, щодо протидії дискримінації за ознакою статі.
«Комітет з гуманітарної політики Верховної Ради підтримав законопроєкт, який вносить зміни до закону «Про рекламу»щодо протидії дискримінації за ознакою статі (№3427). Ми однозначно вітаємо це рішення і вважаємо, що національне рекламне законодавство потрібно вдосконалювати», - зазначила голова Держпродспоживслужби Владислава Магалецька.
За її словами, така політика відповідає стратегії відомства та європейським стандартам.
«Ринок реклами стане більш цивілізованим та європейським. А ті, хто порушуватиме правила, будуть отримувати справедливі штрафи», - наголосила Магалецька.
Чинна редакція закону «Про рекламу» не має прямої норми, яка забороняє використовувати сексистські зображення чи висловлювання в оголошеннях. Тож велика частина реклами, яка є дискримінаційною за ознакою статі, залишається за межами правового поля, і заборонити її неможливо.
Нагадаємо, раніше Владислава Магалецька заявила, що головною реформою Держпродспоживслужби є її трансформація на сучасний, прозорий та зручний сервіс, що стоятиме на захисті як держави, так і бізнесу та кожного споживача. До сфери відповідальності Держпродспоживслужби належить, зокрема, захист прав споживачів реклами.