В онлайн-форматі відбувся круглий стіл на тему: «Експорт української риби та продукції з неї на світові ринки», організований Міністерством аграрної політики та продовольства України, Держрибагентством та Держпродспоживслужбою за участі бюджетної установи «Методично-технологічний центр з аквакультури».
Під час заходу обговорено експортний потенціал української аквакультури, визначено найбільш актуальні проблеми експорту, що заважають бізнесу та ознайомлено з алгоритмом дій щодо експорту продукції на зовнішні ринки представників аквакультурного сектору. Розглядалися також законодавчі аспекти експорту продукції тваринництва, проблеми українського експорту живої риби, продукції рибопереробки, кав’яру, європейський досвід експорту риби та продукції з неї.
Сьогодні для експорту живої риби відкриті ринки Азербайджану, Ізраїлю, Іраку, Катару, Молдови, Сербії, Таджикистану, Туркменістану та Узбекистану. Рибні продукти експортуються в зазначені країни, плюс до держав ЄС, Великобританію та Саудівську Аравію. Ракоподібні, молюски та інші продукти промислу – у Молдову, Узбекистан та Туркменістан. Продовжується робота над відкриттям ринків Канади, Бразилії, Китаю, Туреччини, Оману та ОАЕ.
Учасники заходу від бізнесу озвучили деякі актуальні проблеми, які заважають їх експортній діяльності, зокрема труднощі з отриманням дозвільних документів та складність самої процедури, недосконалість супроводжуючої документації на вивіз ветеринарної продукції. Вирішенням деяких з них може стати створення «єдиного вікна», що пришвидшить всі процеси – від відвантаження до вивозу. Завдяки цьому партнери матимуть впевненість у своєчасному отриманні товару, а бізнес – гарантовану реалізацію.
Під час обговорення також наголошувалося на колективній відповідальності експортерів, тому з виходом на нові ринки дуже важливе добросовісне ставлення до якості своєї продукції усіх підприємців. Тому що, коли хоча б в одному випадку виникає проблема з якістю, миттєво призупиняється до перевірки вся система експортних операцій.
За результатами діалогу учасників засідання «круглого столу» вирішено у взаємодії з експортерами української рибної продукції визначити пріоритетні види живої риби для експорту в країни ЄС. Підкреслено також важливість налагодження дієвої комунікації бізнесу з відповідними державними органами задля ефективного вирішення проблем, що виникають у підприємців з просуванням своєї продукції на нові зовнішні ринки.