За перший квартал територіальними органами Держпродспоживслужби через дискримінаційну рекламу заведено 46 справ. Було прийнято 10 рішень про усунення порушень або зупинення реклами та 29 рішень про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму майже 100 тис. грн. Про це повідомила Голова Держпродспоживслужби Владислава Магалецька під час онлайн-засідання «Гендерна рівність у рекламі», організованого Асоціацією правників України.
За словами Голови Держпродспоживслужби, ефективність роботи в цьому напрямку значно вища, ніж минулого року. Для порівняння, за весь 2020 рік через дискримінаційну рекламу було заведено 85 справ, прийнято 18 рішень про усунення порушень або зупинення реклами та 57 рішень про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 208,2 тис. грн.
«Держпродспоживслужба стежить за тим, щоб споживачів не вводили в оману, в тому числі, через недобросовісну рекламу. Збільшення кількості виявлених порушень – показник більш ефективної роботи наших фахівців», - розповіла Голова Держпродспоживслужби Владислава Магалецька.
Основні канали розповсюдження такої реклами – це зовнішня реклама, друковані ЗМІ та соціальні мережі.
За словами Владислави Магалецької, для боротьби з дискримінаційною рекламою дуже важливим є прийняття законопроєкту 3427 (змін до Закону України «Про рекламу»), який зараз готується до другого читання у Верховній Раді. Документом передбачається посилення відповідальності рекламодавців за замовлення і розповсюдження дискримінаційної реклами, вводиться визначення терміну «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі», а також забороняється використання у рекламі дискримінаційних тверджень та зображень.
Нагадаємо, до сфери відповідальності Держпродспоживслужби належить, зокрема, захист прав споживачів реклами.