В продовження рубрики розглянемо які є законодавчі обмеження стосовно реклами алкогольних та тютюнових виробів.
Низка згаданих обмежень зумовлена тим, що споживачеві гарантується право на отримання відомостей про вміст шкідливих для здоров'я речовин та застереження щодо вживання окремої продукції.
У рекламі алкогольних напоїв та тютюнових виробів заборонено:
- використовувати як фотомоделей осіб віком до 18 років, лікарів і акторів, відомих людей, які прямо чи опосередковано схвалюють паління і вживання алкоголю;
- зображувати процес паління або споживання алкоголю;
- формувати думку, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху, сприяє розв'язанню особистих проблем, заспокоює або стимулює.
- створювати враження, що більшість людей палить чи вживає алкогольні напої.
Реклама тютюнових виробів забороняється:
- в медіа;
- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
- засобами внутрішньої реклами;
- на транспорті;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів);
- засобами зовнішньої реклами;
- у мережі Інтернет, крім веб-сайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов’язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувача.
Реклама алкогольних напоїв забороняється:
- в медіа з 6 до 23 години;
- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
- засобами внутрішньої реклами;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
- на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
- засобами зовнішньої реклами.
Якщо ви побачили рекламу алкогольних або тютюнових виробів, яка не відповідає вищезазначеним вимогам - обов'язково зробіть фото та надішліть скаргу до головного управління Держпродспоживслужби у своїй області.