Захист прав споживачів здійснюється із використанням цифрових технологій
опубліковано 22 травня 2023 року о 11:25

В Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в період з 15 по 19 травня 2023 року проведено моніторинговий візит з питань додержання в умовах воєнного стану прав громадян як споживачів. Відповідне доручення підписав Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Дмитро Лубинець.

З учасниками моніторингового візиту провели робочу зустріч Виконуючий обов’язки Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Сергій Захарін та Директор Департаменту захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Олексій Квасніцький.

Сергій Захарін та Олексій Квасніцький надали учасникам моніторингового візиту оперативні відомості щодо стану розгляду звернень споживачів, про особливості реалізації Держпродспоживслужбою та її територіальними органами наданих законом владних повноважень в умовах воєнного стану, а також про застосування у сфері захисту прав споживачів сучасних цифрових технологій.

Особливу увагу учасники моніторингового візиту приділили аналізу організації роботи із зверненнями громадян. Найбільша кількість звернень громадян, що надходять до Держпродспоживслужби, стосуються питань захисту прав споживачів та контролю за дотриманням цінової дисципліни, а стан розгляду відповідних звернень знаходиться на особливому контролі керівництва.

Протягом січня-квітня 2023 року на підставі звернень громадян здійснено 24 позапланові перевірки суб’єктів господарювання з питань дотримання законодавства щодо формування, встановлення та застосування регульованих цін, притягнуто до відповідальності 21 посадову особу, складено 7 приписів щодо усунення порушень, за прийнятими рішеннями до бюджету надійшло 2,1 млн. грн, повернуто споживачам 1,2 млн. грн, попереджено обрахування споживачів на загальну суму 25,7 млн. грн.

Значна увага приділяється цифровізації управлінських процесів у сфері захисту прав споживачів. Так, звернення громадян (у тому числі пропозиції, заяви, скарги, запити тощо) можуть надходити різними каналами, але більшість надходить у електронному вигляді – зокрема, електронною поштою, через офіційні сайти, чат-боти тощо. Апарат Держпродспоживслужби вживає належні заходи для підтримки відповідних сервісів в робочому стані. Усі звернення громадян (і паперові, і електронні) реєструються в системі електронного документообігу та розглядаються із використанням цифрових технологій. Це дозволяє значно пришвидшити заповнення стандартних документів, а також підвищує аналітичні та контрольні можливості відповідних управлінських процесів. Спеціальні пакети прикладних програм дозволяють в режимі реального часу отримувати необхідну статистичну та аналітичну інформацію, яка використовується при ухваленні управлінських рішень у сфері захисту прав споживачів.

Нині фахівці Держпродспоживслужби опрацьовують можливості розширення застосування цифрових інструментів у сфері захисту прав споживачів, зокрема щодо створення електронних механізмів позасудового врегулювання спорів між підприємствами (або підприємцями) та споживачами.

«Держпродспоживслужба приділяє значну увагу ефективному застосуванню цифрових технологій у сфері захисту прав споживачів. Це і традиційні інструменти цифрової демократії (електронні звернення, електронні запити тощо), це і інструменти оперативного інформування споживачів про найбільш актуальні події (у тому числі через офіційний вебпортал, чат-боти, соціальні мережі, смс-повідомлення тощо). Хочу додати, що ми підтримуємо стратегічний вектор на розширення можливостей позасудового врегулювання конфліктів між підприємцями та споживачами, у тому числі із використанням диджиталізації, відповідний законопроєкт вже зареєстрований у парламенті. Окрім того, не припиняється наша просвітницька робота, і одним із факторів її успішності є креативне застосування сучасних цифрових технологій»,  зазначив Сергій Захарін.

Продовжуємо будувати цифрову державу: без бюрократії, черг та корупції.

На фотографії зображені учасники заходу
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux