24 травня у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Полтавській області відбулося навчання за участі працівників Служби. До заходу онлайн – зв’язком приєдналися і фахівці районних управлінь. Тема зустрічі – етика поведінки державного службовця.
Артур Корнійчук, начальник відділу з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області наголосив, що державна служба – це одна з професій, для якої потрібні професійні навички, вміння та знання, спеціальна освіта службовців. Виконання державними службовцями завдань і функцій держави на професійній основі має супроводжуватися сталістю та стабільністю державно-службових відносин, бездоганністю та ефективністю управлінської діяльності, її незалежністю від можливих політичних змін.
Артем Колотенко, головний спеціаліст відділу з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області присутнім колегам розповів про основні Правила професійної етики держслужбовців.
Закцентував увагу слухачів на тому, що загальні принципи, норми та вимоги до правил етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави визначені зокрема, Законом України «Про запобігання корупції», а для державних службовців, ще й Законом України «Про державну службу» та загальними правилами етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженими наказом Національного агентства з питань державної служби від 05.08.2016 № 158.
Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» працівники Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області під час виконання своїх службових повноважень зобов'язані неухильно дотримуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими у стосунках з громадянами, керівниками, колегами і підлеглими та запобігати з даними особами конфлікту інтересів, використовувати доступну термінологію.
Також, Артем Колотенко звернув увагу працівників Головного управління на те, що етикет службових взаємин стосується усіх - і підлеглих і керівників. Його правила і вимоги обов'язкові, тому що сприяють створенню здорового морально-психологічного клімату і гарного настрою. Загальними етичними
настановами взаємодії керівника з підлеглими є: повага до особистості підлеглого, тактовність; жорсткий самоконтроль, уважне ставлення до особистих якостей; справедливість щодо підлеглих; підтримка духу співробітництва й атмосфери довіри.
Під час виконання своїх посадових обов'язків працівники Головного Управління повинні проявляти стриманість у разі критики чи образ з боку громадян, зауважувати щодо неприйнятності такої поведінки і необхідності дотримання норм ввічливого спілкування.
Працівники установи зобов'язані діяти доброчесно, а саме:
У поза робочий час необхідно утримуватися від поширення інформації, зокрема розміщення коментарів на веб-сайтах і у соціальних мережах, що може завдати шкоди репутації Головного управління. Також, працівники Головного управління не повинні: демонструвати свої політичні погляди; обіймати посади в керівних органах політичної партії; залучати, використовуючи своє службове становище, підлеглих працівників до участі у передвиборній агітації, акціях та заходах, що організовуються політичними партіями; організовувати і брати участь у страйках та агітації (крім випадку перебування у відпустці для участі у виборах); у будь-який інший спосіб використовувати своє службове становище в політичних цілях.
Представляючи державу посадові особи повинні діяти виключно в її інтересах, не повинні допускати, у тому числі поза роботою, дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держави чи негативно вплинути на репутацію самої особи.
Працівники своєю поведінкою мають зміцнювати авторитет Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, а також позитивну репутацію Установи.
За порушення правил етичної поведінки, особи, уповноважені на виконання функцій держави можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності.
Особи, уповноважені на виконання функцій держави мають усвідомлювати, що їхню поведінку оцінюють керівники, колеги та громадськість, і прагнути того, щоб вона не давала підстав для громадського осуду