15 березня в Україні щорічно відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. Датою для святкування цього дня була обрана річниця з дня історичного виступу американського президента Джона Кеннеді в 1961 році, в якому він назвав чотири основних права: право на інформацію, право на безпеку, право на вибір і право бути почутим. Згодом цей список був розширений і до нього увійшли: право на задоволення базових потреб, право на компенсацію, право на споживчу освіту, право на здорове довкілля.
У державах із розвиненою економікою споживач здійснює керівну функцію на споживчому ринку. А це можливо лише за активної життєвої позиції кожного громадянина країни та підтримки з боку держави.
Саме спільні зусилля держави та споживачів щодо боротьби із недобросовісними виробниками та продавцями зможуть подолати труднощі, які виникають на споживчому ринку України, забезпечать підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продукції та безпечності і якості нашого життя.
Держпродспоживслужба продовжує захищати інтереси споживача як орган, що здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення, захисту прав споживачів реклами, державного контролю за безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності.
Саме для досягнення цієї мети триває започаткована Держпродспоживслужбою інформаційна кампанія «#знай_свої_права», яка направлена на підвищення обізнаності виробників, імпортерів, розповсюджувачів, а також користувачів (споживачів) щодо вимог надання продукції та послуг на ринку.
Також 8 березня 2024 року Урядом було прийнято рішення, що Держпродспоживслужба може здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, захисту прав споживачів та метрологічного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини.
Якщо ваші права як споживача порушено і суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів.