Протягом 9 місяців 2020 року до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області надійшло 2 скарги стосовно неякісного палива, які споживачі придбали на автозаправках Херсона та Олешок.
Фахівці управління провели позапланові перевірки і відібрали 3 зразки паливно-мастильних матеріалів – 2 бензину (А95) та 1 дизельного палива. Відібрані зразки направили до акредитованої лабораторії. Результати виявились невтішними – усі проби бензину та дизельного палива не відповідали нормам. У бензині - вміст сірки, частка бензолу, у дизпаливі - фракційний склад і також вміст сірки.
Що цікаво: на двох заправках було паливо від одного виробника, у обох був наявний паспорт якості від виробника.
На одного суб’єкта господарювання у Херсоні вже накладені адміністративні стягнення – штраф 9400 грн.
Окрім цього, за законом, якщо товар виявився неналежної якості, то суб’єкти господарювання мають відшкодувати усі витрати за лабораторні дослідження до державного бюджету на сьогодні виставлено відповідне відшкодування у розмірі 30200 грн.
Якщо споживачі через неякісне пальне понесли збитки (наприклад, довелось ремонтувати автомобіль), то вони можуть з усіма підтверджуючими документами звернутись до суду і стягнути кошти з суб’єкта господарювання.
На що звертати увагу, коли приїжджаєте на АЗС: у куточку споживача має бути інформація про суб’єкт господарювання, ліцензія на зайняття даним видом діяльності та документ, який підтверджує якість самого пального (паспорт якості та сертифікат відповідності). Якщо у куточку споживача інформації немає, то споживач може вимагати показати ці документи.