Захист прав споживачів – одне з ключових завдань Держпродспоживслужби. Нагадуємо, що на початку повномасштабного вторгнення рф припинено заходи державного нагляду (контролю) постановою Уряду від 13.03.2022 № 303, а з квітня 2024 року, а постановою Уряду від 08.03.2024 № 261 відновлено позапланові перевірки у сфері надання житлово-комунальних послуг.
Загалом протягом 2024 року до територіальних органів Держпродспоживслужби надійшло понад 15,3 тис. пропозицій, звернень, скарг та заяв від споживачів стосовно:
За результатами розгляду звернень громадян у 58,0 % вимоги споживачів задоволені. За сприяння фахівців Держпродспоживслужби споживачам повернуто 7,5 млн грн за неякісні товари та надані послуги.
Протягом квітня-грудня 2024 року перевірено 845 суб’єктів господарювання щодо додержання ними вимог законодавства про захист прав споживачів сфери надання житлово-комунальних послуг. Порушення встановлені у 380 суб’єктів господарювання (45% перевіреної кількості).
Всього в ході перевірок виявлено такі порушення, в тому числі (у відсотках від всіх виявлених порушень):
За результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто 129 осіб шляхом накладання адміністративних санкцій на суму 21,4 тис. грн, у добровільному порядку сплачено 19,1 тис. грн.
До відповідальності передбаченої ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» притягнуто 164 суб’єкта господарювання із накладанням адміністративно-господарських санкцій на суму 1179,0 тис. грн, добровільно сплачено 224,9 тис. грн.
Видано 235 приписів про припинення порушень прав споживачів сфери надання житлово-комунальних послуг.
Нагадуємо, що відповідно до чинного законодавства однією із підстав проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) є офіційне звернення споживачів до Держпродспоживслужби.