У 2024 році розглянуто понад 15 тисяч звернень громадян стосовно порушення прав споживача
опубліковано 14 січня 2025 року о 14:00

Захист прав споживачів – одне з ключових завдань Держпродспоживслужби. Нагадуємо, що на початку повномасштабного вторгнення рф припинено заходи державного нагляду (контролю) постановою Уряду від 13.03.2022  № 303, а з квітня 2024 року, а постановою Уряду від 08.03.2024 № 261 відновлено позапланові перевірки у сфері надання житлово-комунальних послуг.

Загалом протягом 2024 року до територіальних органів Держпродспоживслужби надійшло понад 15,3 тис. пропозицій, звернень, скарг та заяв від споживачів стосовно:

  • 39,6% - звернень споживачів стосується придбаних товарів;
  • 40,7 % - якості наданих послуг;
  • 19,7 % – придбання продукції через Інтернет.

За результатами розгляду звернень громадян у 58,0 % вимоги споживачів задоволені. За сприяння фахівців Держпродспоживслужби споживачам повернуто 7,5 млн грн за неякісні товари та надані послуги.

Протягом квітня-грудня 2024 року перевірено 845 суб’єктів господарювання щодо додержання ними вимог законодавства про захист прав споживачів сфери надання житлово-комунальних послуг. Порушення встановлені у 380 суб’єктів господарювання (45% перевіреної кількості).

Всього в ході перевірок виявлено такі порушення, в тому числі (у відсотках від всіх виявлених порушень):

  • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію або продавця – 2,3%;
  • створення перешкод службовій особі у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування – 3,9%;
  • невиконання або несвоєчасне виконання припису про усунення порушень прав споживачів – 29,1%;
  • порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги – 64,7%.

За результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто 129 осіб шляхом накладання адміністративних санкцій на суму 21,4 тис. грн, у добровільному порядку сплачено 19,1 тис. грн.

До відповідальності передбаченої ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» притягнуто 164 суб’єкта господарювання із накладанням адміністративно-господарських санкцій на суму 1179,0 тис. грн, добровільно сплачено 224,9 тис. грн.

Видано 235 приписів про припинення порушень прав споживачів сфери надання житлово-комунальних послуг.

Нагадуємо, що відповідно до чинного законодавства однією із підстав проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) є офіційне звернення споживачів до Держпродспоживслужби.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux