В рамках проекту #ПраваРулять, що реалізується ГО «Комунікації для змін» у партнерстві з Держпродспоживслужбою та Службою освітнього омбудсмена, розроблено ігровий чат-бот для підлітків, який має допомогти дітям розбиратися у своїх правах та відстоювати їх. Чат-бот #ПраваРулять працюватиме на платформах Telegram, Viber та Facebook. Знайти гру можна на сайті.
В основі ігрового чат-бота — результати опитування підлітків, про яке ми повідомляли раніше, та яке виявило найбільш значущі для них проблеми щодо знання та захисту своїх громадянських прав, питань прав споживачів та питань освітнього процесу, пов’язаних із воєнним станом у країні.
Загалом діти, які взяли участь в опитуванні, відчувають, що мають бути рівними в правах із дорослими, проте обізнаність про громадянські права та права споживачів у них низька. Діти часто не можуть розпізнати факт порушення своїх прав. Це в майбутньому стає причиною формування в дітей віктимної поведінки: визнання своєї неправоти, небажання вступати в діалог і захищати свої права, очікуючи на допомогу від батьків.
Тому мета запуску чат-бота #ПраваРулять — допомогти підліткам краще розуміти свої громадянські права та отримати інструменти, за допомогою яких вони впевнено можуть їх захистити. Крім цього, чат-бот гра стане джерелом корисного контенту та пізнавальної розваги для підлітків, які проводять багато часу в онлайні. «Проживати» ситуації у грі дитина зможе як самостійно, так і з батьками чи друзями.
За допомогою чат-бота в ігровому форматі підлітки дізнаються про свої громадянські права та про ситуації, у яких ці права можуть порушуватись. Кожна ситуація, що описана в чат-боті, — гарно впізнавана та знайома з життя:
Ці та інші ситуації дитина зможе безпечно «прожити» в чат-бот грі та дізнатись, як діяти в кожній із них та на які закони покликатись. Кожна ситуація містить детальну аргументацію для обстоювання своїх прав та перелік контактів державних служб, до яких підлітки можуть звернутися за підтримкою. Все це допоможе дітям бути впевненими в собі і сприятиме підвищенню рівня їхньої громадянської грамотності. А в результаті — і громадянської активності в дорослому віці.