Незабаром розпочнуться зимові свята та прийде час відпусток. Якщо ви збираєтесь замовити туристичні послуги, нагадуємо основні правила, які допоможуть відправитись у подорож без зайвих турбот та у разі необхідності – захистити свої права як споживача.
Перш за все при укладенні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на вебпорталі у розділі «Діяльність-Ліцензування туроператорської діяльності-Ліцензійний реєстр»).
Договір на туристичне обслуговування укладається в письмовій чи електронній формі відповідно до закону. Кожна зі сторін договору на туристичне обслуговування, до початку туристичної подорожі, може вимагати внесення змін до цього договору або його розірвання у зв'язку із зміною істотних умов договору та обставин, якими вони керувалися під час укладення договору, зокрема у разі:
Більшість скарг на якість наданих послуг і порушення прав споживачів пов’язано із зовнішнім туризмом. Найпоширенішими є такі типи порушень: наявність умов договору, що суперечать чинному законодавству; непередбачена договором заміна програми перебування туристів; відсутність необхідної і достовірної інформації про тур і послуги в місцях відпочинку; невідповідність умов проживання і місць розміщення, вказаних в попередній інформації.
Відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про туризм», турист має право відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі за умови відшкодування туроператору (турагенту) фактично здійснених ним документально підтверджених витрат, пов'язаних із відмовою.
Туроператор або турагент також має право відмовитися від виконання договору лише за умови повного відшкодування замовникові збитків, підтверджених у встановленому порядку та заподіяних внаслідок розірвання договору, крім випадку, коли це відбулося з вини туриста.
Якість туристичних послуг має відповідати умовам договору на туристичне обслуговування. Крім того, права туриста як споживача туристичних послуг захищаються Законом України «Про туризм», а також нормами Закону України «Про захист прав споживачів» й відповідними положеннями Цивільного кодексу України.
У разі порушення ваших прав ви можете звернутися до Держпродспоживслужби або її територіальних органів і захистити свої права декількома способами. Це можна зробити письмово (Київ, вул. Б. Грінченка, 1), за допомогою електронної пошти (info@dpss.gov.ua), через «гарячу лінію» (тел. (044) 364 77 80, (050) 230 04 28) або чат-бот, який працює в мессенджері Телеграм. Ознайомитися з тим, як користуватися чат-ботом, можна переглянувши відеоінструкцію.