В рамках спільного проєкту Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області та ОУНБ ім. Д. Чижевського «Школа досвідченого споживача» пройшла чергова інформаційна зустріч на тему: «Будьте обережні, купуючи мийні засоби».
Головні спеціалісти відділу ринкового та метрологічного нагляду управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Дерпродспоживслужби області Ольга Політанська та Наталія Лампіцька звернули увагу споживачів на основні вимоги до мийних засобів, правильність маркування, користування та придбання даної продукції.
Зокрема спікери зосередили увагу на вимогах Технічного регламенту мийних засобів. Вони зазначили, що вимоги Технічного регламенту поширюються на:
Водночас не поширюються вимоги цього Технічного регламенту на мило тверде, косметичні засоби, поверхнево-активні речовини, які мають дезінфікуючі властивості, та мийні засоби, що містять не більше 0,2% поверхнево-активних речовин.
Однією з основних вимог є здатність до первинного і повного біологічного розкладу поверхнево-активних речовин, що входять до складу товару. Рівень здатності до повного біологічного розкладу поверхнево-активних речовин, що входять до складу мийного засобу, повинен становити не менше 60% (за двоокисом вуглецю) або 70% (за загальним органічним вуглецем). Мийний засіб, що пройшов випробування на визначення здатності до повного біологічного розкладу, може вводитись в обіг без обмежень.
Під час виступу спеціалісти детально зупинилися на ідентифікаційних ознаках мийних засобів, а саме: призначенні та маркуванні.
Мийний засіб підлягає маркуванню шляхом нанесення на зовнішню поверхню пакування/етикетки напису чіткими літерами, що не змиваються протягом строку придатності такого засобу, із зазначенням:
Маркування мийного засобу здійснюється згідно із законодавством про мови. Обов’язково на засіб, що пройшов оцінку відповідності згідно з Технічним регламентом, наноситься національний знак відповідності відповідно до опису і правил його застосування.
В ході обговорення питань учасники зібрання разом із доповідачами зробили розбір етикетки мийного засобу та на прикладах різних засобів визначили, в яких випадках норми маркування було порушено.