Кіровоградщина: підсумки з розгляду звернень громадян за 2023 рік
опубліковано 16 січня 2024 року о 14:46

До Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області за 2023 рік надійшло 490 звернень громадян. Із них через Кіровоградський регіональний контактний центр - 157, поштою (електронною поштою) - 134. Інші ж були особисто подані заявниками, а також надходили з урядових «гарячих ліній» Держпродспоживслужби та Кіровоградської військової адміністрації, спеціальних вебформ, розміщених на сайтах Держпродспоживслужби та Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області.

У 2023 році, на відміну від 2022 року, найбільша кількість звернень надійшла з питань захисту прав споживачів (214). Найчастіше заяви (скарги) належали до питань:

  • придбання неякісного товару чи отримання неналежної послуги та повернення за це коштів,
  • комунального обслуговування (нарахування заборгованості за комунальні послуги, здійснення перерахунку, недотримання умов договорів ЖЕО),
  • недотримання умов під час гарантійного обслуговування,
  • тютюнопаління в заборонених законодавством місцях.

Частина звернень стосувалася дотримання санітарного законодавства, екології та забруднення навколишнього середовища (137). Зокрема громадяни скаржились на шум від роботи генераторів, кондиціонерів; шум та неприємний запах через діяльність деяких підприємств; порушення вимог до розміщення, облаштування вигрібних ям та контейнерів для сміття тощо.

Також заявники скаржилися щодо: надання ветеринарних послуг та дотримання ветеринарного законодавства – 36, якості харчових продуктів – 64, захисту сільськогосподарських культур і необхідності знищення карантинних організмів – 2 та інше.

У 2023 році значно зменшилась кількість звернень з питань формування, встановлення та застосування цін (16 проти 258 в 2022 році).

Слід відзначити й надходження масових звернень у 2023 році (66). Так, заявники з м. Світловодськ нарікали на поширення смороду та погіршення здоров’я через діяльність одного підприємства, яке займається виготовленням паливних пелетів. Для розгляду звернення проводилося комісійне обстеження.

Мешканці смт. Смоліне скаржилися на дії комунального підприємства, а саме встановлення у будівлі засобу комерційного обліку без інформування співвласників та здійснення додаткових нарахувань, які не зазначені у договорі з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення.

Спеціалісти Держпродспоживслужби області під час розгляду звернень (скарг) громадян здійснювали комісійні обстеження з питань дотримання санітарного законодавства та безпечності харчових продуктів, а за погодження Держпродспоживслужби, позапланові заходи державного нагляду (контролю) щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення, надавали консультації та роз’яснення щодо захисту прав споживачів.

За результатами аналізу за територіальною ознакою найбільша кількість звернень надійшла від жителів міст Кропивницький (184) та Світловодськ (71). З міста Олександрії надійшло 58 звернень. Що стосується районів, найбільше звернень надійшло також Кропивницького – 68 та Новоукраїнського – 53 районів. Найменше з Голованівського (14) та з Олександрійського (18) районів.

Від мешканців інших регіонів України надійшло 24 звернення. Переважно вони стосувалися діяльності суб’єктів господарювання, що здійснюють свою господарську діяльність на території області.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux