Впродовж 2023 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області надійшло 526 звернень громадян, в тому числі 12 — колективних.
Із загальної кількості звернень 189 (36 %) надійшло поштою, 207 (39%)- засобами електронного зв’язку на «гарячу лінію», 130 (25%) – електронних звернень за допомогою мережі Інтернет.
Більшість звернень, що надійшли до Головного управління, стосувалася питань захисту прав споживачів під час отримання житлово-комунальних послуг; обслуговування в закладах торгівлі; придбання неякісних непродовольчих товарів, в тому числі через інтернет-магазини та інше. Таких звернень надійшло 257 або 49 %від загальної кількості.
У звітному періоді розглянуто 143 (27%) звернення з питань недотримання вимог санітарного законодавства, екології та забруднення навколишнього середовища.
Також споживачі скаржились на можливі порушення суб’єктами господарювання вимог законодавства стосовно обігу харчових продуктів. У звітному періоді надійшло 52 скарги (10% від загальної кількості) з вказаного питання.
Крім того, розглянуто 31 (6%) звернення щодо можливих порушень у сфері ветеринарної медицини, 17 (3%) - державного регулювання цін на продукти харчування та ліки та 26 (5%) - з інших питань.
При надходженні звернень особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, особи з обмеженими можливостями, багатодiтнi сім’ї, одинокі матерi та iншi громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки. Тематика звернень: дотримання законодавства про захист прав споживачів, безпечність та якість харчових продуктів, підвищення цін на продукти харчування та ліки, екологія.
Впродовж звітного періоду через Консультаційний центр управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами фахівцями надано 1209 консультацій.
За результатами здійснених заходів Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області в ході розгляду звернень, суб’єкти господарювання за неякісні товари або послуги споживачам повернули 187,2 тис. грн.
З метою захисту прав споживачів спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області проводять роз’яснювальну роботу на об’єктах нагляду та розповсюджують пам’ятки серед суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів; безпечності харчових продуктів; фітосанітарної безпеки; санітарного законодавства; формування, встановлення та застосування державних регульованих цін на товари, що мають істотну соціальну значущість; реклами, антитютюнового законодавства, ринкового та метрологічного нагляду тощо.