Держпродспоживслужба вживає всі можливі заходи для захисту прав споживачів туристичних і готельних послуг
опубліковано 22 лютого 2024 року о 10:26

Заступник Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Захарін взяв участь у засіданні круглого столу на тему: «Актуальні проблеми захисту прав споживачів туристичних та готельних послуг в умовах воєнного стану», який відбувся на майданчиках Київського національного університету технологій та дизайну.

В ході візиту Сергій Захарін розповів представникам ректорату університету про ключові результати роботи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, а також її територіальних органів.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення окремих планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю). У випадку надходження обгрунтованих скарг споживачів можуть вживатися заходи, передбачені чинним законодавством (надання роз’яснень та консультацій, інформування правоохоронних органів, допомога під час звернення до суду тощо).

Відтак, не дивлячись на правовий режим воєнного стану, Держпродспоживслужба в межах чинного законодавства здійснює всі можливі заходи, спрямовані на організацію ефективного захисту прав споживачів, у тому числі споживачів туристичних і готельних послуг.

Протягом 2022-2023 рр. до Держпродспоживслужби та її територіальних органів надійшло більше 190 скарг від громадян про порушення їхніх прав як споживачів туристичних послуг. По кожній скарзі ухвалено виважене управлінське рішення в межах чинного законодавства та наданої компетенції.

Ректор університету академік Національної академії педагогічних наук України, доктор економічних наук, професор Іван Грищенко розповів про ключові наукові здобутки науково-педагогічних працівників з питань туризму, курортів та готельного господарства. Працює потужна кафедра туризму та готельно-ресторанного бізнесу, місія якої полягає у підготовці конкурентоспроможних фахівців, проведення послідовної політики щодо вдосконалення якості освітньої діяльності на основі аналізу споживчих потреб і пріоритетів інноваційного розвитку туризму, рекреації та готельного-ресторанного бізнесу.

Декан факультету культурних і креативних індустрій кандидат мистецтвознавства, доцент Михайло Кулиняк повідомив, що в навчальному процесі для підготовки майбутніх туризмознавців та готельєрів використовуються передові освітні технології. Зокрема, в університеті працюють навчальний готель та навчальне кафе, на базі яких студенти опановують правила готельного та ресторанного обслуговування. Студенти вивчають не лише теорію, а й чинні нормативно-правові акти, методичну документацію, технічні регламенти тощо, а також обов’язково закріплюють отримані знання під час проходження практики.

Фахівці Держпродспоживслужби та університету обговорили подальші кроки щодо посилення освітнього співробітництва, у тому числі в частині можливого започаткування програм дуальної освіти.

«Через широкомасштабне вторгнення російської федерації вітчизняна сфера туризму, курортів та готельного господарства зазнала відчутних збитків. Втрачено багато об’єктів, різко впав попит, багато підприємств збанкрутували та припинили роботу. Водночас, ми маємо готуватися до повоєнного відновлення. За прогнозом фахівців, у сфері туризму накопичується величезний «незадоволений попит», який буде чинником різкого зростання галузі. Київський національний університет технологій та дизайну є одним із флагманів у підготовці фахівців для сфери туризму, курортів, готельного господарства. Відповідно, майбутні фахівці мають знати законодавство у сфері захисту прав споживачів, розуміти практичні інструменти захисту прав споживачів туристичних та готельних послуг, володіти методиками високої культури обслуговування. Студенти мають можливості вивчати кращі технологічні рішення, а також закріплювати отримані знання та навички під час практичних занять у численних лабораторіях. Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів відповідно до своєї компетенції виконує величезну роботу, спрямовану на забезпечення дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів, у тому числі споживачів туристичних і готельних послуг. І дуже добре, що ми на регулярній основі обмінюємося практичним досвідом з цих питань», – зазначив Сергій Захарін.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux