Держпродспоживслужба продовжує впроваджувати цифрові інструменти у сфері захисту прав споживачів
опубліковано 17 січня 2025 року о 09:00

Заступник Голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Сергій Захарін провів семінар з питань використання цифрових інструментів у сфері захисту прав споживачів та контролю якості продукції. Захід проведено на майданчиках Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя.

Сергій Захарін повідомив, що за дорученням Голови Держпродспоживслужби Сергія Ткачука значно активізовано роботу, спрямовану на взаємодію із закладами вищої освіти. Функціонує Науково-методична рада Держпродспоживслужби, на засіданнях якої розглядаються питання про апробацію новітніх методів та методик. Чітко окреслено перспективи подальшого цифрового розвитку, зокрема нині вживаються заходи для розробки нормативно-правових актів для запуску Єдиного порталу Держпродспоживслужби та платформи eFood, які об’єднають функціонал різних інформаційних систем. Здійснюється робота з удосконалення системи електронної ідентифікації тварин (сільськогосподарських та домашніх), а також впровадження цифрових технологій для простежуваності безпечності харчових продуктів. Окрім того, Держпродспоживслужба проводить величезну роботу, спрямовану на створення належних нормативно-методичних та технологічних умов для функціонування системи еТютюн.

Доповідач розповів науково-педагогічним працівникам та здобувачам освіти про ключові результати роботи Держпродспоживслужби, а також її територіальних органів, зокрема в частині розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури та побудови сучасної цифрової архітектури служби.

Сергій Захарін надав учасникам семінару елементарні рекомендації щодо підтримки належного захисту своїх прав як споживачів: не купувати товари та послуги сумнівної якості, перевіряти інформацію на етикетках та маркування, уважно читати умови договорів та правил торгівлі, не боятися ставити продавцям запитання, уважно аналізувати рекламну інформацію тощо.

Загалом протягом 2024 року до територіальних органів Держпродспоживслужби надійшло понад 15,3 тис. звернень (у тому числі скарг) від споживачів, переважна більшість звернень надходить в електронній формі на основі застосування сучасних програмних рішень. Понад половини звернень вирішена на користь споживачів (іншими словами, підтверджено наявність порушень законодавства у сфері захисту прав споживачів). У 2024 році за результатами перевірок накладено стягнення на 164 суб’єкти господарювання, до адміністративної відповідальності притягнуто 129 посадових і службових осіб, видано 235 приписів про припинення порушень прав споживачів сфери надання житлово-комунальних послуг.

Ректор університету Олександр Самойленко розказав, що наразі виконується низка науково-практичних досліджень, результати яких можуть бути використані під час впровадження цифрових технологій у сфері захисту прав споживачів. Йдеться, зокрема, про розробку новітніх методів та методик лабораторної діагностики якості харчових продуктів, у тому числі на основі новітнього програмного забезпечення. Також виконуються проривні дослідження у сфері моніторингу різноманітних біологічних процесів, в тому числі щодо якості питної води.

«Держпродспоживслужба зацікавлена у співробітництві із провідними закладами вищої освіти, які мають наукові напрацювання, що можуть бути використані в практиці цифровізації та цифрових трансформацій. Завдяки сумлінній праці працівників системи Держпродспоживслужби в цілому епізоотичний, фітосанітарний та санітарно-епідемічний стан в країні контрольований. Ми вирішуємо актуальні завдання щодо подальшого підвищення якості державних та адміністративних послуг, які надаються громадянам та сумлінному бізнесу. Не секрет, що у сфері захисту прав споживачів ми отримуємо найбільшу кількість звернень, а тому цифровізація відповідних управлінських процесів є важливим напрямком нашої роботи. У фокусі уваги – впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних ресурсів, які дозволять забезпечити моніторинг якості продукції на цифровій основі. Розробляються нові та удосконалюються наявні цифрові інструменти, зокрема електронні реєстри, а також модернізуються відповідні сервіси електронної демократії», – зазначив Сергій Захарін.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux