Держпродспоживслужба продовжує впроваджувати інструменти електронної демократії
опубліковано 09 травня 2023 року о 14:58

Заступник Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрової трансформації і цифровізації Сергій Захарін провів розширену нараду щодо подальшого впровадження інструментів цифрової демократії в органах та установах Держпродспоживслужби. В нараді взяли участь працівники апарату Служби та представники профільних громадських організацій.

Цифрова демократія – це форма взаємодії держави (в особі державних органів) і людини, за якою спілкування сторін здійснюється із застосуванням інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій. Серед найбільш поширених інструментів цифрової демократії: електронні консультації, електронні звернення, бюджет участі (громадський бюджет), електронні «гарячі лінії», ресурси для оприлюднення наборів даних та інші.

За перший квартал поточного року до Держпродспоживслужби надійшло 1009 звернень громадян, більшість з них – в електронній формі. Це говорить про актуальність розширення та ефективного адміністрування інструментів електронної демократії.

Найбільша кількість звернень стосується питань захисту прав споживачів та реалізації цінової політики (скарги на неправильний обрахунок цін). Також у зверненнях громадян порушуються питання щодо загальних вимог до безпечності продукції (у т. ч. інформації про продукцію та її маркування, терміни зберігання, використання харчових добавок, вміст у харчових продуктах небезпечних забруднювачів, фальсифікацію продукції), якості продуктів харчування, недобросовісних торговельних методів ведення бізнесу (включаючи рекламу та маркетингову діяльність). У зверненнях, пов’язаних з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, громадяни звертали увагу на недотримання торговельно-розважальними та іншими закладами карантинних обмежень, приведення їх діяльності відповідно до чинного законодавства.

Сергій Захарін повідомив, що Держпродспоживслужба приділяє значну увагу розвитку сервісів електронної демократії. Приміром, для автоматизації процесу обробки звернень громадян та надання зручного інтерфейсу, заснованого на вебтехнологіях, відповідно до Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348, а також згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян» розроблено, впроваджено та підтримується в актуальному стані інструментарій оформлення електронних звернень та запроваджено форму подачі електронних звернень громадянами на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби (https://consumer.dpss.gov.ua/e-form/).

Звернення громадян, адресовані Держпродспоживслужбі, надходять також вiд Державної установи «Урядовий контактний центр». Розгляд звернень

здiйснюється вiдповiдно до Порядку взаємодії Офісу Президента України, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади, Секретаріату Кабінету Міністрів України та державної установи «Урядовий контактний центр» із забезпечення належного реагування на звернення, які надходять за допомогою засобів телефонного зв’язку та з використанням Інтернету, затвердженого постановою Кабiнету Мiністрiв України вiд 27.11.2019 № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень».

Окрім того, на сайті Держпродспоживслужби розміщено значущу публічну фінансову інформацію (баланс на 01 квітня 2023 року, звіт про фінансові результати за І квартал 2023 року, звіт про надходження до використання коштів загального фонду за І квартал 2023 року та ін.).

Територіальними органами Держпродспоживслужби також забезпечено відповідні умови для реалізації громадянами конституційних прав на звернення та особистий прийом.

«Цифрову демократію слід розглядати як зручний і доступний механізм реалізації конституційних прав громадян. Наш обов’язок – надати громадянам можливість при спілкуванні з Держпродспоживслужбою, її територіальними ораганами та підвідомчими установами використовувати зручні цифрові інструменти. Нині проводиться робота щодо розширення цифрових інструментів електронної демократії в Держпродспоживслужбі. Зокрема, здійснюються заходи з модернізації офіційного вебпорталу, продовжується робота із цифровізації реєстрів», – зазначив Сергій Захарін.

Продовжуємо будувати цифрову державу: без бюрократії, черг та корупції.

на малюнку зображені учасники заходу на малюнку зображені учасники заходу
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux