У 2024 році в Україні було досліджено понад 19,3 тисячі рекламоносіїв, з яких найбільшу частку склали об’єкти зовнішньої реклами (11,3 тис.) та об’єкти внутрішньої реклами (4,5 тис.). За результатами контролю виявлено 2622 порушення.
«За рік було прийнято 58 рішень про визнання реклами недобросовісною або прихованою, а також 96 рішень про зупинення її розповсюдження. Загалом порушники добровільно сплатили понад 4 млн грн штрафних санкцій, а понад 900 тис. грн було стягнуто примусово» - підкресли заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Серед найпоширеніших порушень — використання недержавної мови в рекламі (712 справ), а також порушення у сфері реклами лікарських засобів, медичної техніки та методів лікування (283 справи).
Приклади порушень у рекламі
Контроль за рекламою в Україні здійснюють кілька органів. Відповідно до Закону України “Про рекламу”, основний контроль здійснює Держпродспоживслужба, за винятком, зокрема реклами у сфері азартних ігор, фінансових послуг та інструментів.
“Держпродспоживслужба продовжує активно боротися з недобросовісною рекламою, яка може вводити споживачів в оману або порушувати їхні права. Наша мета – зробити ринок реклами прозорим і безпечним для всіх. Ми активно працюємо над підвищенням рівня свідомості споживачів та рекламодавців через інформаційні кампанії та правозастосовні заходи. За підсумками року 444 рази представники територіальних органів Держпродспоживслужби через медіа здійснювали просвітницьку діяльність щодо питань захисту прав споживачів у сфері реклами” - наголосив Андрій Крейтор