Тернопільщина: робота в сфері контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю в І кваралі цього року
опубліковано 19 квітня 2023 року о 11:50

Впродовж І кварталу 2023 року сектором контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (далі – Сектор) досліджено 300 рекламоносіїв, з них виявлено 12 порушень (заведено справ) з ознаками порушень законодавства про рекламу, 4 справи розглянуто, інші знаходиться на стадії розгляду. За виявлені порушення вимог законодавства про рекламу прийнято рішення про накладення штрафу на суму 5,226 тис. грн. які добровільно сплачені суб’єктами господарювання, а також прийнято 2 рішення про визнання реклами недобросовісною та зупинено її розповсюдження.

Типовими порушеннями, які встановлені в ході здійснення контролю, є наступні:

  • зовнішня та внутрішня реклама алкогольних напоїв;
  • реклама яка заохочує до вживання алкогольних напоїв;
  • відсутність дати початку та закінчення знижки цін на продукцію;
  • відсутність в рекламі про проведення конкурсів, лотерей, розіграшів призів, заходів рекламного характеру тощо інформації про строки та місце проведення цих заходів, посилання на інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови та місце проведення цих заходів;
  • недобросовісна реклама, яка вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження. 

Для прикладу, під час розгляду однієї із справи з’ясовано, що рекламодавець реклами рекламуючи алкогольний напій «Глінтвейн» надає недостовірну інформацію яка вводить або може ввести в оману споживачів реклами щодо використання соку замість вина для приготування такого напою.

Також, завідувачем Сектору посилено контроль за дотриманням рекламодавцями та розповсюджувачами реклами вимог частини 3 статті 7, пунктів 6, 8 частини 1 статті 8, статті 10 та абзацу 5 частини 1 статті 20 Закону України «Про рекламу», відповідно до доручення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів щодо реклами.

Крім того, Сектором розглянуто 1 звернення щодо можливого порушення вимог антитютюнового законодавства та законодавства про рекламу при рекламуванні електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та проведено 3 заходи з метою роз’яснення вимог антитютюнового законодавства та законодавства про рекламу для суб’єктів господарювання, працівників органів місцевого самоврядування Тернопільщини, а також студентам Тернопільського фахового коледжу харчових технологій і торгівлі.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux