Держпродспоживслужба вітає намір ТОВ «Нова пошта» у суді встановити істину у спорі про оскарження рішення територіального органу Служби про накладення санкцій. Це свідчить про те, що це - серйозна, системна компанія з європейськими цінностями. І суд - це дуже цивілізована практика розв’язання суперечок. Водночас, Держпродспоживслужба надає роз’яснення стосовно прийнятих рішень.
27 січня 2021 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернувся громадянин, який поскаржився на те, що акваріум, який доставляла «Нова пошта», прийшов розбитий. За його словами, компанія відмовилася компенсувати вартість товару, зазначену у поштовій декларації.
За Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (ст.6) у подібних випадках проводяться позапланові перевірки. Їх мають проводити територіальні органи Держпродспоживслужби. В даному випадку – ГУ Держпродспоживслужби в Харківській області.
15 березня 2021 року працівники Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області прийшли з позаплановою перевіркою за зазначеною скаргою до відділення №49, проте з’ясувати, чи були порушені права споживача, не вдалося, оскільки уповноваженою особою – керівником відділення – не були надані необхідні документи. Процедура перевірки відбувалася у повній відповідності до вимог діючого законодавства, у тому числі, була зафіксована на відео.
Працівники Держпродспоживслужби звернулися до керівництва відділення з вимогою надати документи для проведення перевірки у строки, встановлені законодавством – протягом трьох днів. Це не було зроблено, що є порушенням п.8 ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» – були створені перешкоди законній діяльності службових осіб.
Штраф, передбачений законодавством у цьому випадку, становить від 1 до 10% вартості продукції, реалізованої юридичною особою за попередній календарний місяць.
11 травня ТОВ «Нова пошта» листом було повідомлено про час, дату і місце розгляду справи про накладання штрафних санкцій. Однак жодних заперечень з приводу встановлених порушень не надійшло і представники ТОВ «Нова пошта» на розгляд справи не з’явилися.
28 травня Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області було винесено постанову про накладення стягнень на суму 151 мільйон гривень, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції ТОВ «Нова пошта» за лютий 2021 року. Станом на 07.07.2021 ТОВ «Нова пошта» оскаржує це рішення у суді.
10 березня 2021 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернувся громадянин, який скаржився на те, що його обрахували у відділенні №3 ТОВ «Нова пошта» м. Чугуїв.
8 квітня працівники Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області прийшли до зазначеного відділення на перевірку викладених в скарзі фактів. Вона проходила відповідно до вимог законодавства, включно з відеофіксацією. Затребувані в ході перевірки документи так само не були надані. Це є порушенням статті 26 Закону України «Про захист прав споживачів», що зафіксовано в акті перевірки. ТОВ «Нова пошта» мала можливість до 15.04 надати необхідні документи, але це не було зроблено.
2 липня Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області винесено постанову про накладення стягнень у розмірі 174 мільйони гривень, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції ТОВ «Нова пошта» за березень 2021 року.
Відповідно до Положення про Держпродспоживслужбу, Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області, а також до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Закону України «Про захист прав споживачів», розгляд звернень заявників відбувається за місцем ймовірного порушення прав скаржниика. Територіальний орган служби приймає рішення самостійно без погодження з центральним органом.