Рівненщина: щодо звернень споживачів за захистом своїх прав у травні 2023 року
опубліковано 05 червня 2023 року о 12:45

У травні 2023 року управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби  в Рівненській області одержано 42 звернення  щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення, із них:

  • надійшло письмово – 20;
  • з Урядової «гарячої лінії», з «гарячої лінії» Рівненської ОДА та на «гарячу телефонну лінію» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області – 6;
  • на особистому прийомі громадян (усні консультації) – 16 ;

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості непродовольчих товарів – 18;
  • щодо якості надання послуг – 9;
  • щодо порушень порядку провадження торговельної діяльності – 6;
  • щодо відмови споживачу у видачі розрахункового документу та інших документів – 2;
  • щодо порушень у сфері ціноутворення – 4;
  • щодо куріння сигарет у закладах ресторанного господарства-2;
  • щодо придбання продуктів харчування неналежної якості – 1.

До управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами впродовж травня громадяни  звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію, щодо обміну товару та роз’яснення вимог законодавства щодо алгоритму дій споживача у разі порушення його прав. Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях є порушення прав споживачів у сфері торгівлі непродовольчими товарами (взуття, радіоелектронна продукція, посуд, електротовари та одяг); підвищення цін на соціально значущі товари (хліб, вода мінеральна, ліки); скарги у сфері житлово-комунальних послуг, питання тарифів та нарахування за послуги; неналежне надання побутових послуг;  порушення прав споживачів при обслуговуванні, не видача розрахункових документів, неналежне оформлення гарантійних та розрахункових документів.

         Звернення належно розглядаються спеціалістами управління. По одному зверненню проводиться позапланова перевірка за погодженням Держпродспоживслужби. За результатами розгляду звернень: вирішено позитивно  33 звернення; дано роз’яснення  на 20 звернень; переслано за належністю  відповідно до статті 7 ЗУ «Про звернення громадян»  3 звернення. За сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі 8640 грн. за неякісно придбану продукцію та неналежне надання послуг.  Інші звернення громадян знаходяться в стадії розгляду.

Враховуючи пріоритетність розвитку превентивних інструментів захисту прав  споживачів на 2023 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються  публікації про права споживача та зміни у законодавстві. Проводяться роз’яснювальні та просвітницькі заходи щодо прав споживачів для студентів навчальних закладів та дітей шкільного віку. Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux