Рівненщина: щодо звернень споживачів за захистом своїх прав у серпні 2023 року
опубліковано 06 вересня 2023 року о 16:54

У серпні 2023 року управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області одержано 53 звернення щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення, із них:

  • надійшло письмово – 16;
  • з Урядової «гарячої лінії», з «гарячої лінії» Рівненської ОДА та на «гарячу телефонну лінію» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області – 17;
  • на особистому прийомі громадян (усні консультації) – 20 ;

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості непродовольчих товарів – 18;
  • щодо якості надання послуг – 29;
  • щодо порушень порядку провадження торговельної діяльності – 2;
  • щодо порушень у сфері ціноутворення – 3;
  • щодо недоливу пального на АЗС -1;

До управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами впродовж серпня громадяни звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію, щодо обміну товару та роз’яснення вимог законодавства щодо алгоритму дій споживача у разі порушення його прав. Також за отриманням консультації зверталися три суб’єкти підприємницької діяльності. Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях є порушення прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг, питання тарифів та нарахування за послуги; у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (взуття, радіоелектронна продукція, електротовари та одяг); неналежне надання послуг з тимчасового розміщення; послуги пасажирського автомобільного транспорту; медичні послуги стоматолога; порушення прав споживачів при обслуговуванні, відмова в безготівковому розрахунку, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів.

Усі звернення належно розглядаються спеціалістами управління. За результатами розгляду звернень: вирішено позитивно 12 звернень; дано роз’яснення на 34 звернення; надіслано за належністю відповідно до статті 7 ЗУ «Про звернення громадян» 1 звернення. За сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі 4793 грн. за неякісно придбану продукцію та проведено обмін товару на суму 10500 грн. Інші звернення громадян знаходяться в стадії розгляду.

Як приклад можна описати такі ситуації. Так на адресу Головного управління звернувся громадянин який не зміг скористатися послугою пасажирського автомобільного транспорту по причині не прибуття транспортного засобу у встановлений в квитку час на автостанцію відправки. Пасажиру було відмовлено в поверненні коштів за ненадану послугу. Внаслідок втручання працівників управління і роз’яснення вимог чинного законодавства підприємцю, перевізник повернув пасажиру кошти у сумі 800 грн.. У другому випадку на адресу управління надійшло звернення від військового ЗСУ який у мережі Інтернет придбав військовий одяг, який у гарантійний термін втратив споживчі властивості і став не придатний до використання. За сприяння працівників управління військовослужбовцю було повернуто кошти за продукцію неналежної якості у сумі 1360 грн. В третьому випадку громадянин який придбав телевізор неналежної якості не зміг скористатися своїм правом визначеним у статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів». Внаслідок звернення до Головного управління та ефективних дій працівників управління вимоги заявника задоволені підприємцем та споживачу проведено обмін товару неналежної якості на якісний телевізор вартістю 10500 грн..

Враховуючи пріоритетність розвитку превентивних інструментів захисту прав споживачів на 2023 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. На місцевих телеканалах спеціалістами управління надаються коментарі по нагальним питанням у сфері захисту прав споживачів та ціноутворення. Проводяться роз’яснювальні та просвітницькі заходи щодо прав споживачів для студентів навчальних закладів та дітей шкільного віку. Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux