Рівненщина: щодо звернень споживачів за захистом своїх прав у ІІІ кварталі 2023 року
опубліковано 05 жовтня 2023 року о 11:22

У третьому кварталі 2023 року управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області одержано 139 звернень щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення, із них:

  • надійшло письмово – 64;
  • з Урядової «гарячої лінії», з «гарячої лінії» Рівненської ОДА та на «гарячу телефонну лінію» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області – 12;
  • на особистому прийомі громадян (усні консультації) – 57 ;

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості непродовольчих товарів – 58;
  • щодо якості надання послуг – 70;
  • щодо порушень порядку провадження торговельної діяльності – 5;
  • щодо порушень у сфері ціноутворення – 6;

 До управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами впродовж третього кварталу громадяни звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію, щодо обміну товару та роз’яснення вимог законодавства щодо алгоритму дій споживача у разі порушення його прав. Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях є порушення прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг, питання тарифів та нарахування за послуги; у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (взуття, радіоелектронна продукція, електротовари, будівельні матеріали та одяг); неналежне надання послуг з тимчасового розміщення; послуги пасажирського автомобільного транспорту; медичні послуги стоматолога; побутові послуги та послуги по ремонту автомобіля; порушення прав споживачів при обслуговуванні; відмова в безготівковому розрахунку, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів.

 Усі звернення належно розглядаються спеціалістами управління. За результатами розгляду звернень у третьому кварталі з урахуванням звернень що надійшли в другому кварталі: вирішено позитивно 71 звернення; дано роз’яснення на 78 звернень; надіслано за належністю відповідно до статті 7 ЗУ «Про звернення громадян» 7 звернень. За сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі 38490 грн. за неякісно придбану продукцію (проведено обмін товару) . Вісім звернень громадян знаходяться в стадії розгляду.

Як приклад можна описати такі ситуації. На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області звернулась громадянка яка придбла в інтернет-магазині сукню. Сукня не підійшла за розміром, однак вона не змогла скористатися своїм правом визначеним у статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів». Внаслідок звернення до Головного управління та ефективних дій працівників управління вимоги заявниці задоволені підприємцем та споживачці повернуто кошти у сумі 2653 грн. В іншому випадку на адресу Головного управління звернувся громадянин якому при отриманні в магазині товару, після попередньої оплати, відмовили замінити продукцію (керамічна плитка) неналежної якості на продукцію належної якості. Підприємець обґрунтовував свої дії тим, що на його думку продукція, яка продається на замовлення обміну чи поверненню не підлягає. Після того, як працівниками Головного управління суб’єкту господарювання було вказано на вимоги законодавства про захист прав споживачів, підприємець повернув заявнику кошти у сумі 845 грн.

Враховуючи пріоритетність розвитку превентивних інструментів захисту прав споживачів на 2023 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. На місцевих телеканалах спеціалістами управління надаються коментарі по нагальним питанням у сфері захисту прав споживачів та ціноутворення. Проводяться роз’яснювальні та просвітницькі заходи щодо прав споживачів для студентів навчальних закладів та дітей шкільного віку. Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux