Держпродспоживслужба нагадує, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», ювелірні вироби віднесено до переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), тобто, ювелірні вироби належної якості повернути в магазин не можна.
Проте, у випадку неналежної якості товару, протягом гарантійного строку споживач має право пред’явити претензії продавцю. Як споживач може довести, що йому продали неякісний товар? Шляхом проведення експертизи за письмовою заявою споживача до суб’єкта господарювання, у якого придбавався даний виріб. Суб’єкт господарювання має організувати проведення експертизи протягом 3-х днів з дня отримання заяви від споживача. Оплату за експертизу має здійснити суб’єкт господарювання, але якщо експертиза доведе вину споживача, а не виробничий недолік, то споживач повертає кошти за експертизу суб’єкту господарювання.
Відповідно до Правил торгівлі дорогоцінними металами (крім банківських металів) і дорогоцінним камінням, дорогоцінним камінням органогенного утворення та напівдорогоцінним камінням у сирому та обробленому вигляді і виробами з них, що належать суб’єктам господарювання на праві власності, ювелірні вироби як вітчизняного, так і іноземного виробництва, під час продажу повинні мати товарний ярлик, прикріплений металевою пломбою, на якому зазначена така інформація:
У разі порушення Ваших прав споживача Ви можете звернутися до Держпродспоживслужби або до її територіальних органів.