Особливості гарантійного обслуговування під час дії воєнного стану: в Кропивницькому триває цикл профільних тренінгів
опубліковано 26 січня 2023 року о 17:15

У Кропивницькому триває цикл лекцій-тренінгів у рамках спільного освітнього проєкту Держпродспоживслужби Кіровоградщини та ОУНБ ім. Д. Чижевського. На черговій зустрічі начальниця відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Держпродспоживслужби області Лілія Буднікова розповіла присутнім про особливості гарантійного обслуговування під час дії воєнного стану.

Спікерка звернула увагу на збільшення кількості скарг споживачів на суб’єктів господарювання, які намагаються збільшити терміни гарантійного обслуговування до тридцяти і більше днів, посилаючись на дію воєнного стану в Україні. Зокрема, магазин відправляє споживача в сервісний центр, де йому повідомляють про неможливість безкоштовного і своєчасного гарантійного ремонту через відсутність запчастин тощо.

Однак варто пам’ятати, що вимоги законодавства щодо здійснення гарантійного обслуговування не змінюються, в тому числі і на період воєнного стану. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги споживачем. Зазначений строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт зазначено термін ремонту 28 днів, споживач має право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.

Закон передбачає єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення споживачем правил експлуатації товару або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої споживач пред’явив вимогу про безоплатне усунення недоліків.

З вимогою про виконання гарантійного ремонту, тобто про безоплатне усунення недоліків, споживач відповідно до ст. 8 Закону має право звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, до виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

Якщо споживач вирішив звернутися в сервісний центр, то слід звертатися в ті, які вказані виробником в експлуатаційних документах.

Вимогу потрібно викласти в письмовій формі, додавши до неї копії чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимога складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про отримання та датою, залишається у споживача. Якщо претензію відмовляються прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення, в такому випадку споживач знатиме, хто і коли отримав його претензію.

На час ремонту товару споживач має право в письмовій формі вимагати надання (з доставкою за рахунок виконавця, якщо товар великогабаритний або його вага перевищує 5 кг) аналогічного товару належної якості, тобто товару, що володіє тими ж основними споживчими властивостями. Перелік товарів, які на письмову вимогу надаються споживачеві з обмінного фонду, затверджено постановою Кабміну «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux