На Кіровоградщині пройшла інформаційна зустріч проєкту «Школа досвідченого споживача»
опубліковано 01 грудня 2022 року о 10:15

В рамках спільного проєкту Держпродспоживслужби Кіровоградської області та ОУНБ ім. Д. Чижевського «Школа досвідченого споживача» пройшла чергова інформаційна зустріч щодо надання послуг у сфері побутового обслуговування населення.

Начальник відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів Лілія Буднікова розповіла про сферу побутового обслуговування та її функції з надання населенню побутових послуг.

Побутова послуга – вид діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної із задоволенням конкретної побутової потреби індивідуального замовника. Одні побутові послуги відносять до сфери матеріального (ремонтні роботи), інші - до нематеріального виробництва. Побутові послуги класифікують за такими ознаками:

  • за видами робіт: ремонт та індивідуальне пошиття взуття; ремонт та індивідуальне пошиття одягу; ремонт аудіо-, телевізійної апаратури, побутових машин і приладів; ремонт і виготовлення металовиробів тощо;
  • за речовим змістом: матеріальні (ремонт і будівництво житла, ремонт виробів); нематеріальні (консультації щодо комп’ютерного підбору зачіски під час отримання послуг перукарень; послуги, пов’язані з доглядом за тілом тощо;
  • за місцем надання;
  • за строками виконання: термінові послуги, побутові послуги з регламентованим строком виконання;
  • за частотою надання: систематичні послуги (послуги перукарень, ремонт взуття тощо); періодичні послуги — послуги, що надаються (реалізуються) в окремі періоди року або в окремі дні і не охоплюють великої кількості споживачів (ремонтні послуги); епізодичні послуги — послуги, які надають і реалізують в окремих випадках на прохання споживачів (індивідуальне пошиття взуття, одягу).

Доповідач наголосила на тому, що підприємства побутового обслуговування зобов’язані забезпечити:

  • надання послуг відповідно до «Правил побутового обслуговування населення», інших нормативно-правових актів та умов угоди зі споживачем;
  • формування цін на побутові послуги відповідно до законодавства залежно від їх складності та якості;
  • дотримання термінів виконання замовлення та належний рівень культури обслуговування;
  • виконання гарантійних зобов’язань щодо виготовлення виробів і відремонтованих ними речей;
  • надання споживачу повної, доступної та достовірної інформації про послуги, попередження його про незалежні від виконавця обставини, що можуть погіршувати споживчі властивості побутової послуги;
  • відшкодування збитків, заподіяних споживачу (замовнику) невиконанням або неналежним виконанням умов угоди, а також у разі втрати, псування чи пошкодження зі своєї вини речей та матеріалів, прийнятих від замовника для надання побутової послуги, у розмірах, передбачених угодою;
  • виплату замовникові у разі порушення умов угоди неустойки (пені), якщо це зазначено в умовах угоди (виплата неустойки не звільняє підприємство побутового обслуговування від виконання замовлення).

У разі порушень правил побутового обслуговування населення суб’єкт підприємницької діяльності несе правову відповідальність. Права, обов’язки, відповідальність підприємства побутового обслуговування і споживача, діють із моменту укладення угоди про надання побутової послуги.

Порядок оплати вартості послуг визначається виконавцем за погодженням із замовником. Він може передбачати повний розрахунок під час оформлення замовлення або часткову оплату з остаточним розрахунком під час отримання замовлення. В останньому випадку після кожної завершеної і сплаченої операції з надання послуги замовнику видається розрахунковий документ.

У разі неявки замовника за отриманням виробу виконавець має право через шість місяців після визначеного угодою терміну виконання замовлення і після дворазового письмового нагадування (з повідомленням) реалізувати виріб в установленому порядку. При цьому кошти, отримані від реалізації, за вирахуванням сум, які належать виконавцеві (у тому числі витрат на повідомлення замовника про виконання замовлення, його зберігання і реалізацію), вносяться на депозит нотаріальної контори на ім’я замовника.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux