В 2024 році відділом контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області, за зверненнями споживачів, проведено 18 позапланових перевірок у сфері надання житлово-комунальних послуг, в одинадцяти з них – встановлено порушення. Десяти суб’єктам господарювання надано приписи про припинення порушень прав споживачів.
На даний час для споживачів Миколаївській області залишається актуальним питання щодо порушення їх прав у житлово-комунальній сфері. Так, спеціалістами відділу були розглянуті звернення споживачів, стосовно застосування управляючою компанією неузгодженого зі співвласниками тарифу на послугу з утримання багатоповерхового будинку. За двома колективними зверненнями споживачів проведено дві позапланові перевірки управляючої компанії. За результатом яких встановлено, що управляючою компанію з середини 2024 року був прийнятий новий кошторис витрат без узгодження зі співвласниками багатоквартирного будинку та внесенням відповідних змін до діючого Договору про надання послуги з утримання багатоквартирного будинку. На підставі чого, Головним управління надано Приписи про припинення порушень прав споживачів, відповідно до яких виконавцю послуги з управління багатоквартирними будинками приписано: провести відповідний перерахунок нарахувань плати за надання послуги з управління багатоквартирним будинком співвласникам багатоквартирного будинку згідно чинного тарифу.
Також, в звітному періоді, на виконання наданих Головним управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області трьох приписів про припинення порушень прав споживачів, виконавець послуги по розподілу теплової енергії провів перерахунок всім співвласників багатоквартирних будинків на загальну суму 389 327,37 грн.
Крім того, робота відділу також була зосереджена на проведенні роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання працюючих в сферах ЖКГ, торгівлі, побутових послуг стосовно дотримання ними вимог законодавства про захист прав споживачів.
Для підвищення обізнаності суспільства в 2024 році розміщено 16 статей на офіційному сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області стосовно надання споживачам практичних порад в сфері захисту прав споживачів.
Нагальними питаннями роботи відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг залишається розгляд письмових та усних звернень громадян з приводу порушення їх прав як споживачів, з наданням їм відповідної консультативної та юридичної допомоги.
Протягом 2024 року управлінням отримано 230 скарг від споживачів, з них 169 надійшло письмово, 61 скаргу отримано з урядової «гарячої лінії» та «гарячих ліній» ОДА.
Від загальної кількості (230) розглянутих заяв, вирішено на користь споживачів 82 звернення, надано роз’яснень 148 громадянам. За 2024 рік споживачам повернені кошти або замінені неякісні товари на загальну суму 521,686 тис. грн.
За звітний період Консультаційним центром з питань захисту прав споживачів надано 349 консультацій споживачам.