Кіровоградщина: «Школа досвідченого споживача» продовжує свою роботу
опубліковано 30 травня 2024 року о 11:56

Кожен із нас може потрапити з ситуацію, коли в придбаному товарі, наприклад, побутовій техніці, виявляється недолік. Які ж дії споживача в подібних ситуаціях?

Про це говорили під час чергової зустрічі в «Школі досвідченого споживача», організованій в рамках спільного освітнього проєкту Держпродспоживслужби Кіровоградщини та обласної універсальної наукової бібліотеки імені Д. І. Чижевського.

На зустрічі з відвідувачами книгозбірні та студентами Кропивницького фахового коледжу харчування та торгівлі начальниця відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг Держпродспоживслужби Кіровоградщини Лілія Буднікова розповіла про практичне застосування нового Порядку гарантійного ремонту або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів.

Насамперед варто пам’ятати, що питання захисту споживачів під час гарантійного ремонту регулюються Законом України «Про захист прав споживачів» та Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів.

У Порядку окреслені групи технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або заміні. Також ним визначений механізм взаємодії між споживачами та виробниками, продавцями, сервісними центрами.

Зокрема спікерка зауважила, що в разі виявлення протягом гарантійного строку недоліку товару, який виник з вини виробника (продавця), споживач має право звернутися до продавця чи сервісного центру для організації безоплатного гарантійного ремонту в установлений строк або гарантійної заміни. Продавець (сервісний центр) приймає товар після пред’явлення споживачем розрахункового документа, гарантійного талону та за умови цілісності передбачених експлуатаційними документами пломб на товарі.

У разі ж надання виробником гарантійних зобов’язань в електронній формі споживач повинен надати продавцю (сервісному центру) необхідну інформацію, яка ідентифікує товар та доступ до гарантійного талону в електронній формі.

Лілія Буднікова звернула увагу присутніх на те, що обов’язково після приймання товару для здійснення гарантійного ремонту споживачеві видається квитанція або інший документ, в яких зазначаються: 

  • найменування та адреса сервісного центру,
  • номер, за яким товар приймається для здійснення гарантійного ремонту,
  • найменування товару, модель, серійний номер, дата виготовлення,
  • дата приймання товару,
  • опис його зовнішнього вигляду (наявні механічні ушкодження, подряпини, потертості),
  • опис заявленого недоліку,
  • строк здійснення гарантійного ремонту (повинен бути проведений протягом 14 календарних днів або за згодою сторін),
  • інформація про споживача та засоби зв’язку з ним.

Під час передачі відремонтованого товару продавець (сервісний центр) має в присутності споживача перевірити відповідність параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів.

На завершення заходу учасники мали можливість отримати відповіді на свої запитання щодо захисту прав споживачів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux