До фахівців з управління захисту споживачів Держпродспоживслужби Кіровоградщини звернулася за допомогою мешканка Кропивницького, яка придбала в магазині побутової техніки товар, що виявився неякісним. Коли в системному блоці вартістю 22 999 грн проявилися недоліки, жінка звернулася до магазину і віддала техніку для гарантійного обслуговування. Однак після здійснення гарантійного ремонту товар був видозмінений та все ще проявляв істотний недолік. Водночас, на свою вимогу повернути кошти за неякісний товар, жінка отримала відмову.
Для вирішення питання щодо повернення коштів споживачка звернулася до фахівців управління захисту споживачів. Завдяки вжитим заходам, жінці повернули кошти за неякісний товар у повному розмірі.
Довідково:
Істотний недолік – це недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак: а) він взагалі не може бути усунутий; б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом установленого гарантійного строку недоліків у порядку та в строки, встановлені законодавством, споживач має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Якщо ж протягом гарантійного строку було виявлено істотний недолік, який виник з вини виробника товару (продавця, виконавця), підтверджений за необхідності висновком експертизи, то споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; заміни товару на такий же або аналогічний, із числа наявних у продавця (виробника), товар.