З початку 2020 року фахівці Управління захисту споживачів Держпродспоживслужби Кіровоградщини розглянули 13 звернень громадян з питань житлово-комунальної сфери (надання послуг та нарахування оплати ТОВ «Нафтогаз», ВАТ «Кіровоградгаз», КП «Теплоенергетик», ОКВП «Дніпро-Кіровоград», ВАТ «Теплокомуненерго», ДП «Центргаз», КП «Новомиргородські муніципальні інженерні мережі»).
У ході здійснення позапланових перевірок за зверненнями громадян порушення законодавства про захист прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг виявлено в чотирьох випадках, зокрема двом підприємствам було винесено приписи про усунення порушень. Всі приписи виконані.
Довідково
Законом «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон) визначається, що захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.
Відповідно до статті 7 Закону споживач зобов’язаний укладати договір на надання житлово-комунальних послуг, оскільки договір – це саме той документ, на підставі якого споживач може пред’являти претензії за ненадані або за неякісно надані послуги, а також вимагати виконання перерахунку та відшкодування збитків. Крім того, відповідно до статті 12 Закону, надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України, або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач).
Відповідно до частини 4 статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» з пропозицією щодо укладання договору про надання комунальних послуг або внесення змін до нього може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.
У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та постачальником комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком).
Виконавець комунальної послуги або управитель зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача. Протягом п’яти робочих днів має вирішити питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або надати споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії.
Водночас повідомляємо, що питання щодо нарахування й використання субсидій на житлово-комунальні послуги не відноситься до повноважень Держпродспоживслужби.
У разі порушення Ваших прав звертайтеся до територіального підрозділу Держпродспоживслужби за місцем Вашого проживання або до Головного управління Держпродспоживслужби вашої області. Контакти можна переглянути за посиланням.