Відділом контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства та пробірного контролю Держпродспоживслужби Полтавщини протягом 2022 року проведено 7 позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів на території Полтавської області на підставі звернень фізичних осіб про порушення, що спричинило шкоду їх правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю.
Серед перевірених суб’єктів господарювання, порушення вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів встановлено у 2 випадках, про що складено відповідні акти та видано приписи про усунення порушень прав споживачів.
Відповідно до ч. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного контролю та державного ринкового нагляду в умовах правового режиму воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні».
Таким чином, протягом дії воєнного стану державний нагляд (контроль) щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів, не здійснюється.
Пріоритетними напрямками роботи відділу є розв’язання обґрунтованих вимог кожного звернення, надання всебічної допомоги та підтримки людям, які звертаються з проблемою до управління, дотримуючись усіх необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на звернення, своєчасного та якісного розгляду листів та звернень на особистому прийомі, попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів, поширення споживчих знань та систематичне інформування про стан захисту прав споживачів товарів (робіт, послуг) населення Полтавської області.
Так, протягом 2022 року до відділу звернулося 664 громадянина для отримання консультацій, а також надійшло 244 письмових звернень.
Аналіз одержаних звернень громадян свідчить, що найбільша їх кількість стосується якості побутової техніки та надання послуг, зокрема й нарахування плати за житлово-комунальні послуги (правомірність нарахування плати за МЗК та за розподіл природного газу).
З метою зменшення кількості звернень громадян, а також для набуття населенням правових знань у сфері захисту прав споживачів, Управлінням висвітлюються норми законодавства у сфері захисту прав споживачів у засобах масової інформації.