Одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області є робота зі зверненнями громадян, адже кваліфікований, неупереджений, об’єктивний та своєчасний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних вимог у відстоюванні конституційних прав та відновлення інтересів у разі порушення – важливий чинник довіри людей до влади.
На підставі статистичної інформації за 9 місяців 2024 року до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області надійшло 300 звернень, з яких 139 отримано безпосередньо від громадян. Решта надіслані з Урядової «гарячої лінії» – 54 (21,1%), ЦА ДПСС – 50 (15,6%), обласних та районних управлінь ДПСС – 2, місцевих органів виконавчої влади – 30 (9,6 %), контролюючих органів – 7 (2,5%), органів місцевого самоврядування – 11 (4%), місцевої прокуратури – 4 (1 %), з iнших джерел – 3 (1%). Серед зареєстрованих звернень 8 колективних, що становить 4 % вiд їх загальної кiлькостi.
За способом одержання звернення розподілилися:
У зверненнях громадян до Держпродспоживслужби в Чернігівській області, найчастіше порушувалися такі питання:
У результаті аналізу бачимо, що більшість звернень, що надійшли до Головного управління за 9 місяців 2024 року, стосувалася питань захисту споживачів, а саме: щодо якості та правомірності нарахувань суб’єктами господарювання, які надають житлово-комунальні послуги, якості непродовольчих товарів (одягу, взуття, побутової техніки тощо), в тому числі через інтернет-магазини, та побутових послуг, якості обслуговування працівниками (грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів), порушень законодавства про рекламу, антитютюнового законодавства та ін.
Значна кількість звернень стосувалася недотримання норм санітарного законодавства, а саме: проблем якості водопостачання населення, порушення санітарних зон агрохімобробки полів, недотримання норм добросусідства. У зверненнях, пов’язаних із проблемами екології, домінували питання забруднення води, повітря, ґрунту та порушення норм санітарного законодавства. Повідомлялося про реалізацію ймовірно неякісної та протермінованої харчової продукції у торгових мережах та закладах громадського харчування, щодо можливих порушень у сфері ветеринарної медицини (щодо послуг ветклінік, утримання тварин та інше).
Окрім того, не втрачають актуальності питання підвищення цін на продукти харчування, ліки, лікарські та медичні засоби, а також тарифів і нарахування за комунальні послуги.
Усі звернення, які надходили до установи, розглядалися у встановлені строки, на поставлені запитання споживачам надавалися кваліфіковані обґрунтовані роз’яснення та консультації, зокрема надано 208 консультацій щодо повноти дотримання вимог до оформлення звернень.
Протягом 9 місяців 2024 року через консультативний центр спеціалістами Управління захисту споживачів громадянам було надано 444 консультації щодо їхніх прав, визначених чинним законодавством, допомогли при складанні письмових претензій, заяв до суб’єктів господарювання, поновлення їхніх споживацьких прав, виявлення порушень умов договорів між громадянами та виконавцями робіт (послуг), що обмежують права споживача тощо.